Gravida från Tempar/Fertility Friend
Jag har tampats med de känslorna sen dag 1 och idag är jag i v 39+2 och är forfafande rädd och vill bara få ut bebisen! Finns inget magiskt man kan göra tyvärr mer än att försöka tänka positivt!
Hej på er! Vad roligt att se så många bekantingar! Jag plussade igårkväll på BIM, ÄL +15. Har försökt sen oktober, har en son på två år sen tidigare. Det är fortfarande rätt overkligt det här. Bf 22-24 januari beroende på vilken app jag frågar...
Kram på er!
Känner likadant! Nu mår jag för bra, känns som att jag knappt är gravid längre.. men de här spökveckorna är ju så vanliga, är nog "bara" att stå ut tills rul.
Har du känt rörelser än?
Jag har glömt allt från förra graviditeten - hur var det nu man gjorde när man blivit gravid - ringa Mvc någon gång... sist tjatade jag till mig ett tidigt ultraljud (jag visste inte exakt hur långt gången jag var), men nu kan jag nog inte motivera det, jag vet på dagen när ÄL ägde rum. Men jag tänkte göra ett privat ändå och betala för det, 600kr på Ultraljudssköterskorna tycker jag ändå är rimligt. Hur gjorde ni? Och när berättade ni för familjen? Och när börjar det synas nu igen? Tidigare om det är grav nr 2? Kroppen har muskelminne liksom?
Hur gamla är ni andra i tråden? Jag är 37. Har ni barn sedan innan? Jag har en son på två år. Var bor ni? Jag bor i Strockholm.
Tjoho upptäckte just att smådelar av slemproppen lossnat behöver ju egentligen inte betyda att förlossning är närmsta dagarna men de kan ju betyda de om man har tur! Är ju trots allt nära mitt bf också, imorn som sagt
känner mig lite konstig, konstig känsla i magen, som att något är på gång! Hoppas de stämmer
magen är stenhård jämt och jag kan knappt stå eller gå, vore en pina att fortsätta såhär över tiden!
Vår dotter kom i måndags kväll kl 22:36! Helt fantastisk och snabb förlossning! Blev hinnsvept hos min barnmorska kl 10:30 och vid 17 började oregelbundna värkar, vid 19 kom de va 3e minut så då åkte vi in, kl 22:36 krystade jag ut henne på 20 minuter. Helt galen upplevelse, så intensivt! Hon mådde jättebra direkt och även jag, hon är så fin idag åker vi hem. Bara amningen som är lite jobbig med smärta för mig men vi får kämpa på med den nu första tiden!
99 dagar kvar till BF!
Och troligen blir jag igångsatt strax före/efter BF för jag har lyckats få graviditetsdiabetes och bebisen ligger redan på övre viktkurvan, går på extra ultraljud för att hålla koll. :/ Fått remiss till diabetesmottagningen för att kolla diet & ifall jag behöver insulin, men mina värden är inte så extrema tyckte barnmorskan - ligger precis innanför gränsvärdena med några små hopp över vissa dagar.