Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Zora skrev 2017-05-14 09:20:38 följande:

Hejsan!

Hoppar in lite här efter att ha plussat svaaagt på Äl +10. Idag på Äl +13 fick jag Gravid 1-2 på CB digital. BF ca 21/1 men bebis kommer (om allt går bra) att komma någon vecka tidigare pga snitt.

Är det någon mer här som nyligen blivit gravida? Eller har alla kommit en bit på väg?

Har varit aktiv i FF tråden sedan 2014 när vi planerade 2:a barnet. Nu är jag alltså gravid igen efter ett års försök.

Mår bra än så länge, är ju bara i v 5 men jag har ont i ryggen, typ svanken, och brösten känns lite som att de har växt och ibland har jag nästan samma känsla som när mjölken rinner till.

Grattis igen & välkommen i gänget!

Själv går jag in i v.25 imorgon, helt galet vad fort den här graviditeten går! :D

Tror som happylife att de som plussade senast är någonstans i v.15 nu. :)
  • ohhello
    columbus skrev 2017-05-17 07:52:34 följande:

Hej från bebisbubblan! Åkte in snabbt för att kolla minskade fosterrörelser i söndags (trodde jag), fyra dagar innan BF, vilket slutade med igångsättning pga lite trött bebis och högt blodtryck på mig. Chockerande där och då men allt har verkligen gått över förväntan och 04.00 i måndags tittade vår tjej ut. 50 cm och 3670 gram. Vi stannade en natt på BB och är hemma nu och njuter! <3

Grattis till bebisen Columbus! <3
  • ohhello
    Mimipig skrev 2017-05-17 17:16:52 följande:

Hej på er! Vad roligt att se så många bekantingar! Jag plussade igårkväll på BIM, ÄL +15. Har försökt sen oktober, har en son på två år sen tidigare. Det är fortfarande rätt overkligt det här. Bf 22-24 januari beroende på vilken app jag frågar...

Kram på er!

Grattis och välkommen! :)
  • ohhello
    Mimipig skrev 2017-05-18 10:01:30 följande:

Jag har glömt allt från förra graviditeten - hur var det nu man gjorde när man blivit gravid - ringa Mvc någon gång... sist tjatade jag till mig ett tidigt ultraljud (jag visste inte exakt hur långt gången jag var), men nu kan jag nog inte motivera det, jag vet på dagen när ÄL ägde rum. Men jag tänkte göra ett privat ändå och betala för det, 600kr på Ultraljudssköterskorna tycker jag ändå är rimligt. Hur gjorde ni? Och när berättade ni för familjen? Och när börjar det synas nu igen? Tidigare om det är grav nr 2? Kroppen har muskelminne liksom?

Jag plussade dagen före julafton och berättade för mamma+sambo, min lillebror & svärmor på julafton. Min allra närmsta vän fick veta typ samtidigt som jag plussade. :) Gick ut med det på Facebook i v.10 typ. Magen började synas på mig i v.12 pga svullen som tusan. Väntar också andra barnet nu och det syntes MYCKET fortare på mig iallafall. Magen är större nu i v.25 än vad den var i v.30 med första barnet. :) Min livmoder är tydligen också större än första graviditeten, livmoderskanten är en bra bit över naveln redan (ca 10cm) & bebisen har mycket mer utrymme att röra sig i enligt barnmorskan. Rätt häftigt!
  • ohhello
    oONinniOo skrev 2017-05-19 07:44:04 följande:

Hejsan! Hoppar in här från FF-tråden. Plussade svagt i onsdags men det är först nu när även stickorna från RFSU visar något, som jag kan tro på det. Beräknad till slutet på januari och har redan en mängd symptom.

Grattis & välkommen! :)
  • ohhello
    Mimipig skrev 2017-05-19 23:01:08 följande:

Hur gamla är ni andra i tråden? Jag är 37. Har ni barn sedan innan? Jag har en son på två år. Var bor ni? Jag bor i Strockholm.

Jag är 28 år, har en dotter sen tidigare - född juli 2015. Bor i Finland. Är nu i v.25 & det tog knappt 6 månaders försök att få till denna graviditet, första barnet blev till helt oplanerat när jag och min man varit tillsammans i tre månader. :)
  • ohhello
    happylife skrev 2017-05-22 17:06:56 följande:

Vaknade inatt vid kl 3 med ordentliga värkar som kom och gick intensivt, hade bm besök kl 10:30'och hon kunde konstatera att jag öppnat mig 3 cm, blev överraskad och glad! Nu är jag hemma och inväntar mer regelbundna värkar så vi får åka in och föda fram vår lilla tjej!

Så himla spännande happylife! Hoppas det går bra för er och att du får träffa din dotter snart! :D
  • ohhello
    happylife skrev 2017-05-24 10:21:10 följande:

Vår dotter kom i måndags kväll kl 22:36! Helt fantastisk och snabb förlossning! Blev hinnsvept hos min barnmorska kl 10:30 och vid 17 började oregelbundna värkar, vid 19 kom de va 3e minut så då åkte vi in, kl 22:36 krystade jag ut henne på 20 minuter. Helt galen upplevelse, så intensivt! Hon mådde jättebra direkt och även jag, hon är så fin idag åker vi hem. Bara amningen som är lite jobbig med smärta för mig men vi får kämpa på med den nu första tiden!

Stort grattis!!

Rekommenderar att gå med i gruppen "Amningshjälpens slutna grupp" på Facebook om du känner att du vill ha stöd i amningen, var guld värd när jag hade det kämpigt med dottern i början. :)
  • ohhello

99 dagar kvar till BF!

Och troligen blir jag igångsatt strax före/efter BF för jag har lyckats få graviditetsdiabetes och bebisen ligger redan på övre viktkurvan, går på extra ultraljud för att hålla koll. :/ Fått remiss till diabetesmottagningen för att kolla diet & ifall jag behöver insulin, men mina värden är inte så extrema tyckte barnmorskan - ligger precis innanför gränsvärdena med några små hopp över vissa dagar.

• ohhello

V.28 idag! :D Helt galet vad tiden går!

Har fruktansvärt svårt att somna på kvällarna, hittar ingen bekväm ställning fastän jag har kuddar runt hela kroppen, händerna börjar pirra och det känns som att benen domnar bort men samtidigt tar det ont som tusan. Men tror jag kommit på felet nu, kan det vara järnbrist? Kanske dags att börja med järntillskott nu?

Var till diabetesmottagningen som jag nämnde tidigare och behöver inget insulin än, så det är skönt. Försöker verkligen hålla blodsockret nere med regelbundna mål och promenader, men det där promenerandet är svårt att då ihop varje dag för det är ju så himla tråkigt. :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend