• Bell13

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Mila skrev 2016-12-08 15:28:37 följande:
    Saken är ju den att sist jag fick mf försvann det ömma i brösten några dagar innan. Så därför jag är livrädd nu. Jag har haft molande och stickande känsla i livmodertrakten till och från idag. Men annars känner jag mig som vanligt :(

Fy fansen alltså. Jag visste att om jag väl skulle bli gravid igen så skulle jag vara rädd. Men dethär är 100 ggr värre :( Försöker njuta av stunden, men hur kan man det liksom?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Jag känner lite som du att det är svårt att njuta. Mitt illamående har börjat avta är i v 11 10+6 och mår i stort sett bara illa lite grann när jag ätit. Tröttheten dagtid är i princip borta men somnar tidigt fortfarande runt 20.30 varje kväll.
    Önskar jag istället kunde njuta nu när jag mår bättre men det är väldigt svårt. Skulle helst av allt vilja boka ett akut ul och kolla upp så allt är bra.
    Har kub om 2 v och är nog rätt nervös för det också att det ska vara kromosomfel svårt att lugna ner sig men skönt att skriva av sig
  • Bell13

Fick precis bruna flytningar. Jag som trodde jag var safe nu på 11+2 ringer som en galning för att få en tid till ultraljud idag. Det är inget blod och det ser ut som gammalt blod men är så rädd och ledsen

• Bell13
    happylife skrev 2016-12-12 11:00:41 följande:
    Ah du med

Jag har också haft bruna flytningar, men det var ingen fara här...

Hoppas du får en tid för att stilla oron! <3
    Fick inte komma in på gynakuten ens. Inget problem utan helt normalt. Fick däremot en tid imorgon för ultraljud hos mama Mia så jag tog den.

Fick lite hopp när du skriver att det inte behöver vara nån fara. Det är nästan inget alls och bara brunt. Imorgon får jag veta om allt är bra så bara att låta tiden gå nu.
  • Bell13
    happylife skrev 2016-12-12 14:48:40 följande:
    Fick o fick...blir så förbannade på de gynakuter som säger så!

Jag har aldrig frågat, bara åkt dit o "krävt" vård. Har själv jobbat i vården så vet vad som gäller. Men vad bra att du fick en tid privat imorn! Skönt att stilla oron!
    Alltså jag åkte till Danderyd och de sa att jag inte ska dit eftersom jag varken blöder eller har ont.
    Nu däremot har jag sammandragningar och blöder brunt slemmigt. Är säker på att det är över för mig nu
    Avtar inte smärtan får jag åka in igen.
  • Bell13
    happylife skrev 2016-12-12 16:46:47 följande:
    Men va, nekade dom dig på plats alltså?

Aldrig varit med om =\ vad sa du till dom att Du sökte pga?

Sa du att du hade ont o bruna flytningar?

Verkar ju helt knäppt av dom...

Behöver inte alls vara över.. Brunt kan va ok och ont kan man ha rejält ändå..
    Jag sa att jag hade bruna flytningar, ont i magen och att gyn hänvisat dit då de bara tar emot till 11+0 men det är helt normalt sa de.
    Nu forsar det klarrött blod tunt som vatten och har värkar varannan minut som varar 45 sek.
    Är på väg mot Danderyd om en stund. Kommer vägra gå innan de gjort ultraljud.
  • Bell13
    Sagan12345 skrev 2016-12-12 18:53:52 följande:
    Vilken jävla mardröm, håller tummarna för dig!
    Tack men det är nog ett sent missfall även om det räknas som tidigt fram till 12+0 är ju
    11+2 idag så vi föll precis på målsnöret.
  • Bell13
    Clefairy skrev 2016-12-12 18:21:25 följande:
    Åh... Håller tummarna för dig och ditt barn :( <3
    Tack men det är nog kört tyvärr. Tänkte åka in till gynakuten men avvaktar pga att det blöder så mycket, kommer liksom förstöra hela bilen jag ser om det avtar och åker in imorgon för att se hur det ser ut.
    Fan att det aldrig kan gå bra för mig!
  • Bell13
    Erla skrev 2016-12-12 19:42:24 följande:
    Ush! Det finns inga ord! Hoppas ju inte att det är något mf. Finns ju de som haft riktigt kraftiga blödningar utan att ha förlorat bebisen.

Tänker på er <3
    Om det här går bra ska jag verkligen inte önska nåt mer. Tack för ditt stöd
  • Bell13
    eid skrev 2016-12-12 20:45:05 följande:
    Håller tummarna hårt för att allt rättar till sig! Skickar styrke kramar till dig och bebis!
    Jag åker in efter 9.00 till gynakuten men det är över, ingen tvekan om den saken. Så oerhört ovärdigt.
  • Bell13
    201405 skrev 2016-12-12 19:39:40 följande:
    Nej åk in! Det behöver inte vara ett mf, har haft flera i min bf-grupp som fick störtblödningar runt de veckorna och inte en enda fick mf <3

Skulle det mot förmodan vara ett mf kan det få allvarliga konsekvenser så här sent, så åk in!

Håller tummarna lillen mår bra!
    Det har varit klumpar stora som apelsiner som jag fick dra ut så oerhört ovärdigt och inhumant. Åker in efter 9.00 idag.
  • Bell13
    happylife skrev 2016-12-12 21:00:33 följande:
    Men oj, du måste ju in å bli undersökt! Sätt dig på dubbla handdukar.

Stackars dig
    Åker in idag efter 9.00 så får vi se.
  • Bell13

Det är missfall för mig har två olika läkare konstaterat. Det fanns bara rester kvar som jag fått tabletter för att få ut.
    Önskar alla här stort lycka till

• Bell13

Hej igen, har varit med här förut, i höstas men fick missfall i december. Har idag plussat igen, finns ju så klart inga garantier för någonting. Just nu är jag ömsom i chock och ömsom överlycklig

• Bell13
    Erla skrev 2017-07-12 15:49:07 följande:
    Åh vad spännande! Håller tummarna stenhårt för att allt går fint denna gången ^^
    Tack finns inga garantier och går inte att påverka. Ska till Spanien 2 v på söndag och det känns skönt med annat att tänka på. Lätt att stressa upp sig hemma och testa i panik var tredje dag.
  • Bell13
    ohhello skrev 2017-07-12 19:07:06 följande:

Grattis Bell! Hoppas det går bra!

& pugsnotdrugs, jag vägde också runt 100kg vid inskrivningen - har gått upp 13,5kg. Min barnmorska är jättetrevlig och har aldrig höjt ögonbrynet för det eller tjatat om att jag inte får gå upp, det är mest jag själv som haft ångest över det medan hon säger att den mängd jag gått upp är helt normal.

Så tänk inte så mycket på det! Däremot får du antagligen göra en glukosbelastning för att kolla att du inte har graviditetsdiabetes längre fram i graviditeten. <3

Tack snälla
  • Bell13
    frestelsen skrev 2017-07-12 22:52:35 följande:
    Å va kul! Stort grattis:) den här gången får det Funka!!:)
    Tack. Ja vi hoppas att det blir ett syskon nu.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend