j1990 skrev 2016-01-24 11:33:56 följande:
Nej är ju så olika på alla hur/om det visar sig med symptom före bim. Idag har jag varit mycket duktigare med googlandet ;)
Jag har börjat få mer mensvärk nu, som jag brukar ha (attans!) :( men har inte känt precis som det brukar, hela vägen från äl så kanske finns lite hopp kvar
Jag har en app bara för att hålla lite koll, men äl kan ju vara lite annorlunda än var den "borde" vara enligt den. Men känner iallafall av äl dom dagarna så någorlunda rätt har den nog :) funderar på äl-test men vill inte haka upp mig för mycket och bli (mer) besatt av det här.. Hur gör du?
Det kan ju vara bra mensvärk, hoppas på det :) Jag har också haft lite som mensvärk idag, molar precis som vid mens. Men som sagt, har alltid "symptom" efter ÄL och innan BIM. Bästa är nog att inte bry sig så mycket om det. Tänk om man bara kunde koppla bort tankarna på att bli gravid fram till BIM, tiden skulle gå så mycket fortare då :P
Jag har också en app, men kör även med ÄL-stickor. Mina senaste två cyklar har dock varit regelbundna (32 dagar). Slutade med p-piller i juli och efter det hade jag cyklar på 35-37 dagar så då var det svårare att hålla koll på ÄL. Nu har jag dock stenkoll, då jag i appen utgick från en cykel på 32 dagar och jag fick positivt ÄL test dagen innan och samma dag som jag enligt appen har ÄL.
Håller med dig att ÄL-test nog kan vara bra att undvika om man har koll på ÄL, känns som att det är lätt att bli fast i testträsket. :P