• j1990

Väntan på bim, nån mer?

Har en vecka kvar till bim, känns som en evighet!

Analyserar allt som händer i kroppen. Tycker att jag brukar ha mer "symtom" än va jag har haft den här veckan. Brukar ha molande känningar från äl fram till mensen men inte nu, kanske är positivt? Har dock känningar idag + lite illamående tidigare.

Är det nån mer här som blir galen av väntan?

• Svar på tråden Väntan på bim, nån mer?
  • Hellen28
    j1990 skrev 2016-01-29 19:51:40 följande:

Jag är/har också varit orolig, orolig att jag inte ska kunna bli gravid. Min oro är väl helt utan grund, är bara nåt jag har fått för mig. Man får väl tänka att det är helt normalt att det kan ta ett år :)

Hur går det för dig? Nå mer symptom? Jag har bim imorron, nervöst! Vill inte ha ett blankt test/minus igen :/

Glömde fråga, hur går det med testet? Håller tummarna för att du får ett plus nu!!
  • klaraanders

Jag hoppar med i tråden. Jag väntar på BIM för åttonde eller nionde gången och börjar bli väldigt less. Såhär ser min tempkurva ut denhär cykeln. Det smala röda strecket på cykeldag 15 är en dags mens på samma tidpunkt som ägglossning skulle ha skett. Tempen steg inte förrän en vecka senare, då min app har lagt ägglossning (det blåa strecket). i förrgår sjönk tempen reält till 36,17 från 36,72 dagen innan. Igår och idag är tempen över 36,5 igen. Märkligt?! 
    Jag vågar inte hoppas för mycket och jag blir tokig av att leta tecken. Jag kanske känner mig extra trött, eller så är det för att jag sovit dåligt eller för att det är mörkt ute, jag kanske har mer flytningar eller så är det såhär jag brukar ha varje månad, jag kanske har mer pirr i bröstvårtorna eller så är det bara för att jag tänker på det så ofta. Jag har iaf haft lite mensvärk sen i måndags. (samma dag som tempen hade en dipp). jag brukar ha mensvärk från den dagen jag får mens, men då mycket starkare än den jag har nu. 

Hoppas vi kan diskutera ihop om symptom och tankar tillsammans mot BIM och förhoppningsvis många plus! 
  • Sockerkakan81

Hej hej! Hoppar in jag med då jag har BIM den 12/2 och mensen kommer alltid rätt tidpunkt.
    Har inga symptom alls denna månad och jag bukar ha ALLA. Eller jo jag har ett och det är att jag helt plötsligt va tvungen att köpa laktris vilket jag aldrig gör annars. Inge mensvärk, inga ömma bröst, inget illa mående, ingen yrsel o dessa symptom har jag alltid en vecka innan mens. Känns konstigt :/ 
    Lycka till alla :)

• Sockerkakan81

Helen28

Har läst genom tråden och undrar hur det gått för dig?

j1990:
    Tråkigt att mensen kom :( Bättre lycka nästa gång :)

• Sockerkakan81
    klaraanders skrev 2016-02-03 17:34:32 följande:
    Jag hoppar med i tråden. Jag väntar på BIM för åttonde eller nionde gången och börjar bli väldigt less. Såhär ser min tempkurva ut denhär cykeln. Det smala röda strecket på cykeldag 15 är en dags mens på samma tidpunkt som ägglossning skulle ha skett. Tempen steg inte förrän en vecka senare, då min app har lagt ägglossning (det blåa strecket). i förrgår sjönk tempen reält till 36,17 från 36,72 dagen innan. Igår och idag är tempen över 36,5 igen. Märkligt?! 
    Jag vågar inte hoppas för mycket och jag blir tokig av att leta tecken. Jag kanske känner mig extra trött, eller så är det för att jag sovit dåligt eller för att det är mörkt ute, jag kanske har mer flytningar eller så är det såhär jag brukar ha varje månad, jag kanske har mer pirr i bröstvårtorna eller så är det bara för att jag tänker på det så ofta. Jag har iaf haft lite mensvärk sen i måndags. (samma dag som tempen hade en dipp). jag brukar ha mensvärk från den dagen jag får mens, men då mycket starkare än den jag har nu. 

Hoppas vi kan diskutera ihop om symptom och tankar tillsammans mot BIM och förhoppningsvis många plus! 
    Ja visst är det tråkigt och extremt jobbigt när det inte tar när man vill och denna väntan är ju såååå jobbig :/
    Ja kroppen kan ju luras väldigt mycket så man vet ju inte vad den vill ha sagt med din temp eller att du inte har lika stark "mens"värk. Men jag HOPPAS att du är gravid iaf :) 
  • klaraanders
    Sockerkakan81 skrev 2016-02-09 09:45:41 följande:
    Ja visst är det tråkigt och extremt jobbigt när det inte tar när man vill och denna väntan är ju såååå jobbig :/
    Ja kroppen kan ju luras väldigt mycket så man vet ju inte vad den vill ha sagt med din temp eller att du inte har lika stark "mens"värk. Men jag HOPPAS att du är gravid iaf :) 
    Jag var inte gravid:( Nu är det nionde försöket tror jag om jag räknar rätt. Vet inte hur länge kroppen orkar hoppas. Nu är inte nio månader en lång tid om man jämför med andra som försökt i flera år, men när folk kan bli gravida av misstag av ett engångsligg borde jag som är har ganska sund livsstil och försöker att pricka ÄL bli gravid nån gång. Känns bara onödigt att det ska göra så ont/vara så jobbigt fram till dess bara. 
  • 3prinsessor1prins

Hej tjejer. Kan jag hoppa in här?

Hade äl i fredag lördags och vänta nu på bim den 19e. Än så länge har jag bara som tränings verk i tjej magen och inga ömma bröst som jag alltid får direkt efter äl fram till dagen innan bim då de släpper.

Försöker att inte känna efter allt för mycket ligger just nu sjuk så det är skönt att inte kunna känna efter pga förkylning då hela kroppen gör ont av förkylningen. Lyckas vi så är detta vårat 5e barn.

• 3prinsessor1prins
    IdanJensen skrev 2016-02-09 17:24:23 följande:

BIM idag och ett test från morgonen som ser ut så här. Vad tror ni? 

Grattis ser solklart ut
  • Sockerkakan81
    klaraanders skrev 2016-02-09 17:18:03 följande:
    Jag var inte gravid:( Nu är det nionde försöket tror jag om jag räknar rätt. Vet inte hur länge kroppen orkar hoppas. Nu är inte nio månader en lång tid om man jämför med andra som försökt i flera år, men när folk kan bli gravida av misstag av ett engångsligg borde jag som är har ganska sund livsstil och försöker att pricka ÄL bli gravid nån gång. Känns bara onödigt att det ska göra så ont/vara så jobbigt fram till dess bara. 
    Nej vad tråkigt :( Jag beklagar. 
    Ohh vad jobbigt. Ja men när man vill ha barn och längtar så är 9 gånger mycket. Vi har försökt från och till i 18 månader så jag vet hur det känns. Men bara hoppas på att det tar nån gång. 
    Ja jag håller med dig, varför ska engångsligg vara lättare än för oss som verkligen vill ha och planerar för det. 
    Ingenting är onödigt, men jag tror det ger oss mera tålamod när vi väl blir gravida ;) 
    Jag vet att det tar sig snart för dig ska du se. :) STORT Lycka till :D
Svar på tråden Väntan på bim, nån mer?