Inlägg från: Anonym (Nattugglan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nattugglan)

Vi som jobbar natt!

Hej!

Jag hittade ingen nyare tråd om detta så jag startar en egen.

Finns det någon mer här som jobbar natt?

Tänkte att vi kanske kan hålla varandra sällskap på natten ifall det är lugnt på jobbet.

Lägger denna tråd i känsliga rummet så man kan vara anonym om man vill.

• Svar på tråden Vi som jobbar natt!
  • Anonym (Nattugglan)

Så kul med lite sällskap!
    Hur många procent jobbar ni?
    Jag jobbar 80%.
    Jobbar ni båda inom vården? Jag jobbar på en gruppbostad

• Anonym (Nattugglan)
    Anonym (Frida) skrev 2016-01-23 22:48:39 följande:

Väldigt lugnt nu, så jag har väldigt tråkigt. Många timmar kvar innan man får gå hem

Här är det också väldigt lugnt. Skönt på ett sätt men nätterna blir så otroligt lååååångaa...
  • Anonym (Nattugglan)
    Anonym (ssk) skrev 2016-01-23 22:54:27 följande:
    Ja, jag jobbar inom vården, är ssk.
    Jobbar i princip heltid  runt 14 nätter i månaden.
    Okej, tycker det verkar tufft med heltid på natten.. Funkar det bra för dig? Jag jobbade 90% förut men tycker att bara det blev för mycket
  • Anonym (Nattugglan)
    Anonym (Frida) skrev 2016-01-23 23:16:23 följande:

Jobbar som personlig assistans.

Okej! Hur länge har du jobbat natt?
  • Anonym (Nattugglan)
    Anonym (ssk) skrev 2016-01-23 23:30:59 följande:
    Det fungerar. men visst är det mycket!
    Sedan beror det ju på hur mycket det är att göra på arbetet,. Jag jobbar i psykiatrin och ibland är det vääldigt lugnt, och ibland inte.
    Okej, jag har fått för mig att ni sjuksköterskor har fullt upp på natten men skönt att höra att det finns lugna nätter också. Jobbar ni några stycken på natten, typ på ett kontor och tar emot samtal? Eller är du ensam?
    Jag har jobbat endast natt i 4 år. Förut blandade jag 50/50 ungefär men det blev för jobbigt i längden. Hur länge har du jobbat natt?
  • Anonym (Nattugglan)
    Anonym (Frida) skrev 2016-01-23 23:44:50 följande:
    Det varierar ibland natt ibland dag
    Så jobbade jag också förut men tyckte det blev för jobbigt att gå natt och sen börja kl 7 nästa dag..
    Fungerar det bra för dig?
  • Anonym (Nattugglan)
    Planta skrev 2016-01-24 00:03:08 följande:

97% vaken natt????

Okej!
    Jobbar du också inom vården?
  • Anonym (Nattugglan)
    Anonym (ssk) skrev 2016-01-24 00:48:01 följande:
    Har jobbat natt i mer än tio år, på mitt nuvarande har jag varit i ganska exakt tre år.

Jag är ensam sjuksköterska, och har medicinskt ansvar för flera avdelningar. jag fungerar väl i praktiken som ett slags konsult.
    På avdelningarna jobbar ett antal skötare.

Såg att du jobbar på en gruppbostad. Är du ensam?
    Okej! Så hade vi också när jag jobbade inom äldreomsorgen. En ssk som ansvarade över alla avdelningar på natten. Kändes tryggt att ha ssk på plats men tyvärr blev det så att sjuksjöterskor från olika ställen samlades på ett kontor inne i stan och tog emot telefonsamtal och åkte iväg till ställen som behövde hjälp.
    Japp jag jobbar på en gruppbostad och är ensam på natten. Känns lite trist att vara ensam faktiskt.
  • Anonym (Nattugglan)
    Anonym (Frida) skrev 2016-01-24 00:52:22 följande:
    Början va det svårt men nu har jag vant mig. Hade nog inte klarat det om jag hade små barn.. Ha ha ha skönt att mina är över tonåren så klarar sig o hjälper mig mycket.
    Ja man vänjer sig nog tillslut!
    Skönt att barnen hjälper till mycket!
Svar på tråden Vi som jobbar natt!