• Anonym (olyckligt kär)

hur beter sig killar när de gillar någon?

Jag är förälskad i en kille som jag träffat i några månader nu. Jag anser att han skickar dubbla signaler och behöver lite hjälp att tyda dem.

Han hör aldrig av sig först, alltid är det jag som hör av mig däremot kan han föreslå träff efter jag tagit kontakt. När vi ses är han så sjukt mysig, han kramas och verkligen borrar in ansiktet vis halsen. Jag kan märka ibland hur han sitter och bara stirrar på mig med ett leende under t.ex en film. Han berättar ofta hur fina jag är osv men han har aldrig sagt att han gillar mig. Just det där med att han inte hör av sig först stör jag mig på för om han nu verkligen gillat mig så hade han väl tagit kontakt?

• Svar på tråden hur beter sig killar när de gillar någon?
  • Hadraniel

Alla killar är ju inte så bekväma med att ta kontakt och är han en sådan person så är det inte så konstigt att han avvaktar och låter dig ta initiativet till det. Många är nog också lite oroliga för att skrämma bort tjejen om de tar kontakt för ofta eller för snabbt efter senaste gången. Kan ju också vara som så att han behöver mycket egentid och att han därför tycker att det räcker att umgås så pass ofta som du tar kontakt med honom. Då är det ju inte konstigt om han låter bli att ta kontakt om det inte har fått gå så pass lång tid att han vill umgås med dig igen innan du hör av dig till honom nästa gång.

Men det verkar ju som han är ganska intresserad av dig på något sätt utifrån vad du beskrivit. Det enda du kan göra är väl att antingen utforska det hela mer och se om du kommer på vad han känner för dig med tiden eller helt enkelt prata med honom om det.

I vilket fall som helst tycker jag inte du ska läsa in alltför mycket om vad han känner för dig enbart utifrån hur ofta han tar initiativ till kontakt.

• Anonym (Fråga)

Nu har det ändå gått så pass lång tid att du kan kolla detta med honom. "Jag gillar att hänga med dig, men känns som det alltid är jag som tar initiativet, varför är det så?" Då får du veta, om du är rädd att detta sabbar får du leva med hans beteende och hur kul är det?

• Anonym (J)

Håller med om inlägg 2, fråga honom varför hör du aldrig av dig det är alltid jag som ringer. Om jag inte hör av mig skulle vi inte ses alls? Det känns inte bra.

• Zarch

Män som är galet förälskade hör alltid av sig, tycker inte att du ska se det på något annat vis. Speciellt när han är så himla lam, vill du verkligen satsa på en sådan?

Att han sedan kan vara kelig när ni ses är något jag inte tycker att du borde lägga så mycket värdering vid. Vissa människor är bara fysiska i sin natur.

Äh, jag tycker att du ska sluta anstränga dig för laman, se dig om efter någon som är helt galen i dig istället.

• Anonym (G)

Nästa gång ni ses/pratar så avsluta det hela med att säga: Hör av dig när vi ska ses nästa gång!

Då ser du dels vad han svarar, men framför allt hur han agerar. Svarar han visst, det ska jag, men sedan inte gör det, så är han inget att ha.

Du är antagligen någon han gillar att fördriva tiden med, och han får sex, så varför anstränga sig om han inte är kär på riktigt.

• Anonym (H)

Det låter som att han har dig som " place holder".

• Anonym (olyckligt kär)
    Anonym (H) skrev 2016-01-24 12:35:52 följande:

Det låter som att han har dig som " place holder".

Vad menas med det?
  • Anonym (olyckligt kär)
    Hadraniel skrev 2016-01-24 10:55:15 följande:

Alla killar är ju inte så bekväma med att ta kontakt och är han en sådan person så är det inte så konstigt att han avvaktar och låter dig ta initiativet till det. Många är nog också lite oroliga för att skrämma bort tjejen om de tar kontakt för ofta eller för snabbt efter senaste gången. Kan ju också vara som så att han behöver mycket egentid och att han därför tycker att det räcker att umgås så pass ofta som du tar kontakt med honom. Då är det ju inte konstigt om han låter bli att ta kontakt om det inte har fått gå så pass lång tid att han vill umgås med dig igen innan du hör av dig till honom nästa gång.

Men det verkar ju som han är ganska intresserad av dig på något sätt utifrån vad du beskrivit. Det enda du kan göra är väl att antingen utforska det hela mer och se om du kommer på vad han känner för dig med tiden eller helt enkelt prata med honom om det.

I vilket fall som helst tycker jag inte du ska läsa in alltför mycket om vad han känner för dig enbart utifrån hur ofta han tar initiativ till kontakt.

Zarch skrev 2016-01-24 12:05:27 följande:

Män som är galet förälskade hör alltid av sig, tycker inte att du ska se det på något annat vis. Speciellt när han är så himla lam, vill du verkligen satsa på en sådan?

Att han sedan kan vara kelig när ni ses är något jag inte tycker att du borde lägga så mycket värdering vid. Vissa människor är bara fysiska i sin natur.

Äh, jag tycker att du ska sluta anstränga dig för laman, se dig om efter någon som är helt galen i dig istället.

Om jag då helt enkelt inte hör av mig mer borde han väl tillslut höra av sig om han är intresserad?

Sist lät jag de gå 10 dagar innan jag hörde av mig igen, men har tänkt att sluta för jag vill att det ska vara på bådas villkor!
  • S c h n a

Jag säger som Zarch, det märks när någon är förälskad i en. Men intresserad kan han ju förstås vara ändå.

• Hadraniel
    Anonym (olyckligt kär) skrev 2016-01-24 13:09:39 följande:
    Om jag då helt enkelt inte hör av mig mer borde han väl tillslut höra av sig om han är intresserad?
    Sist lät jag de gå 10 dagar innan jag hörde av mig igen, men har tänkt att sluta för jag vill att det ska vara på bådas villkor!
    Jo, förr eller senare bör han nog höra av sig själv om han har något intresse alls av en relation med dig. Fast det kan ju bli så att ni inte hörs mer än kanske någon eller några få gånger i månaden eller dylikt om han inte har så stort behov av att träffas och du lämnar den biten upp till honom. Är ju väldigt olika hur ofta man vill ses.

Själv är jag ju sån att jag gärna träffas och umgås väldigt mycket med någon jag gillar, men jag vet ju också att det finns flertalet människor som inte behöver eller vill träffas så speciellt ofta. Det betyder ju inte nödvändigtvis att de inte är intresserade, men samtidigt får man ju överväga om man själv står ut med att det blir stora mellanrum mellan gångerna man ses.
  • Flisan79

He's not that in to you....

Håller med övriga som skrivit att han inte är helt upp över öronen, då hade du märkt det.

• Anonym (olyckligt kär)
    Flisan79 skrev 2016-01-24 13:17:06 följande:

He's not that in to you....

Håller med övriga som skrivit att han inte är helt upp över öronen, då hade du märkt det.

Måste erkänna att det är ganska tufft att få dessa svar, däremot är jag glad att jag får dessa eftersom jag behöver inse sanningen!

Han har sagt att ett gammalt förhållande satt djupa spår, tydligen ett destruktivt förhållande. Så jag vet väl egentligen att han inte vill ngt men man har ju ett önsketänkande ändå så era svar behövdes!
  • Anonym (H)
    Anonym (olyckligt kär) skrev 2016-01-24 13:07:49 följande:

Vad menas med det?

Att han ligger med dig tills han hittar någon han vill vara ihop på riktigt.
  • Zarch
    Anonym (olyckligt kär) skrev 2016-01-24 13:09:39 följande:

10 dagar utan att han hör av sig? Nej du, jag tycker inte att du ska höra av dig överhuvudtaget. Antingen så är det som så att du har fallit och inte han (det händer oss alla ibland, ingenting att ens analysera eller skämmas över) eller så är han tråkig som en gaffel. Det sistnämnda vill du inte heller ha.

Nåja, det löser sig alltid i slutändan ska du se.
Svar på tråden hur beter sig killar när de gillar någon?