• FruToria

Klarar inte sömnbristen mer...

Vi har en son på 8,5 månad som har sovit otroligt dåligt sedan ca 2 månaders ålder. En BRA natt vaknar han en gång i timmen. Men oftast vaknar han varje kvart. De senaste 5-6 veckorna har sömnen blivit ännu värre och han är också vaken i 1-3 h minst en gång per natt .

Han är konstaterad mjölkallergiker sedan några månader tillbaka. Jag har slutat amma nyss och han går upp bra i vikt ( äter MYCKET mat och betvivlar att han är hungrig ).

Han har bra matrutiner och somnar själv i egen säng. Det hjälper inte att han kommer över till vår säng, eller somnar där. Då sover han ofta sämre. Jag är desperat !!! Jag och min man hjälps åt. Tar varannan natt, försöker bära varandra igenom detta, stötta, sova på dagarna ( han sover 1,5-3,5 h dagtid) men INGET hjälper.

Bvc hjälper inte, läkare säger att vi ska låta honom ligga och skrika . Min man har varit hemma i 5,6 v och börjar jobba om ca 2 v igen . Jag börjar redan få ångest av tanken på att vara vaken nästintill dygnet runt och börjar känna mig riktigt deprimerad...

Skall det vara såhär ? Blir det bättre ?

( ursäkta min osorterade och röriga text )

• Svar på tråden Klarar inte sömnbristen mer...
  • FruToria

När han vaknat är han alltid ledsen. Får aldrig känslan av att han vill vakna, tvärtom att han vill sova men att något är fel ? Men kanske ändå borde testa att " vakna till" för att se om han somnar om lättare...

På dagen vill han sova ungefär när han varit vaken i 2-3 h, men sover korta stunder. 20-30 min .

Har läst att de sover dåligt nu under 8-10 månaden men detta har varit konstant sedan 2 mån.

Har tagit upp detta med fler allergier och då säger min bvc att då skulle han varit mycket missnöjd även under dagen...

• FruToria

Ska träffa dietisten igen första veckan i februari. Så skall såklart ta upp detta med henne igen...

Jag vet inte vad jag tar vägen om detta inte vänder snart. Att sova en natt, eller bara 3 timmar känns lååååååååååångt borta...

• FruToria

[quote=76265600][quote-nick]Anonya skrev 2016-01-24 22:23:45 följande:[/quote-nick]Vad jobbigt! Finns det någon som kan ta hand om honom ibland, på dagen så ni kan sova eller på morgonen någon timme så ni kan sova vidare eller så? Bor ni så att den ena kan sova när den andra är vaken med barnet?[/

Farmor och farfar bor här men är inte alls engagerade i att hjälpa till angående detta. I helgen så verkligen bönade och bad vi dem att hjälpa oss. efter att ha spenderat en kväll här då de såg hur ofta han vaknar och är ledsen föll nog poletten ner och de insåg vilken extrem situation vi har... Så framöver kanske de kommer avlasta.

Får vi inte hjälp så testar jag nog också privatläkare. Min magkänsla är helt enkelt att något inte står rätt till

Svar på tråden Klarar inte sömnbristen mer...