Klarar inte sömnbristen mer...
Vi har en son på 8,5 månad som har sovit otroligt dåligt sedan ca 2 månaders ålder. En BRA natt vaknar han en gång i timmen. Men oftast vaknar han varje kvart. De senaste 5-6 veckorna har sömnen blivit ännu värre och han är också vaken i 1-3 h minst en gång per natt .
Han är konstaterad mjölkallergiker sedan några månader tillbaka. Jag har slutat amma nyss och han går upp bra i vikt ( äter MYCKET mat och betvivlar att han är hungrig ).
Han har bra matrutiner och somnar själv i egen säng. Det hjälper inte att han kommer över till vår säng, eller somnar där. Då sover han ofta sämre. Jag är desperat !!! Jag och min man hjälps åt. Tar varannan natt, försöker bära varandra igenom detta, stötta, sova på dagarna ( han sover 1,5-3,5 h dagtid) men INGET hjälper.
Bvc hjälper inte, läkare säger att vi ska låta honom ligga och skrika . Min man har varit hemma i 5,6 v och börjar jobba om ca 2 v igen . Jag börjar redan få ångest av tanken på att vara vaken nästintill dygnet runt och börjar känna mig riktigt deprimerad...
Skall det vara såhär ? Blir det bättre ?
( ursäkta min osorterade och röriga text )