Klarar inte sömnbristen mer...
Min dotter sov uselt tills hon började på förskolan vid 14 månaders ålder och jag var knäckt. Är ensam med henne så jag fick inte sova på rätt länge.
Hon sov ok på dagtid men aldrig mer än en timme i stöten, och somnade sen inte förrän sent (framåt 01 tills hon var ca 3 mån sen flyttades det långsamt och landade på ca 22 när hon var runt 6 månader). På natten sov hon en timme i stöten, men var vaken minst 20 min efter varje sovstund, och vid minst ett tillfälle varje natt var det 2-3 timmar. När hon var runt 6 mån upptäckte jag att hon somnade om snabbare om hon sov bredvid mig så vi har samsovit sen dess. Det blev långsamt bättre efter det och när hon började på föris lyckades vi ändra sovtiderna så att hon somnade vid 21, och den längre vakenstunden nattetid försvann. Första gången hon sov mer än 5 timmar i sträck var hon två år gammal, och nu när hon är 3,5 sover hon oftast hela natten utan att vakna. Däremot sätter hon sig upp minst en gång varje natt och sitter där en stund, ibland gråter hon, så jag tror att det är ngn typ av nattskräck.
När hon var liten betydde utebliven dagsömn att hon inte sov mer än 20 min i stöten på hela natten, men nu så somnar hon i stället tidigare...
Man får laborera med mer/mindre stimulans, mer/mindre mat, mer/mindre dagvila osv och hoppas att man hittar något som funkar så småningom.
Lycka till!