Inlägg från: Vhenneroos |Visa alla inlägg
  • Vhenneroos

kuvertavgift vid bröllop

Themis skrev 2016-01-25 23:08:22 följande:

Vi började redan som studenter med att fixa stora fester där folk fick lägga pengar i en kruka, som gick till nästa fest. Den som hade fixat feta konsultjobbet la kanske 200 spänn och den som var utan/hade förlorat sit CSN-lån la en tjuga, skit samma men fest blev det.

Även senare har vi haft kuvertavgift på dammiddag med vinmeny och den som inte kan tänka sig att lägga en hundring för 3-4-rätters med välkomponerade viner som hade kostat 1000 kr på krogen- då behöver ni inte komma. Det är en möjlighet, inget tvång.

Jag går på restaurang för övrigt också och betalar hellre en slant för bra mat på ett minnesvärt brölllop än äter korv med bröd för att det är vad det blir annars.

Dessutom: Kan man inte som gäst spara undan 300 kr med flera månaders varsel så tycker jag att man borde akta sig för att klanka på att brudparet inte kan spara ihop 75 000 eller så? Vilket menar ni är svårast liksom?

Det handlar inte om summan utan om självaste företeelsen. Jag går inte på bröllop med inträdesavgift. Oavsett om det handlar om 1 krona eller 1000 kronor.
Svar på tråden kuvertavgift vid bröllop