kuvertavgift vid bröllop
Hej ! jag och min sambo gifter oss nu den 28/2 och jag slulle aldrig någonsin drömma om att kräva en kuvertavgift fr mina gäster(för mig känns det som om man vill försäkra sig att få en viss summa som minimum)
Vi har inte mycket pengar, jag går hemma med LÅG sjukpenning o sambon pluggar, men vi har valt att bjuda ALLA vi vill vilket tyvärr ändå inte e så många då vi ha liten släkt båda 2 vi blir ca 30 personer, vi kommer bjuda på alkoholfri brudskål, sen blir det buffe catering från coop med fläskfile fläsk karre och potatis gratäng till det sververar vi baguetter smör bröd kalla såser läsk o loka sen blir det tårta o kaffe, vi har en solist som sjunger i kyrkan o nån som gör mitt håt
ändå har vi kommit undan så billigt som ca 5500 för ALLT fick topp pris på mat o dryck från coop efter att ha förhandlat lite så maten per gäst kostar 44kr + tillbehör o dricka, men däremot har vi sagt till dom som frågat att vi gärna önskar oss ett bidrag till en bröllopsresa, men att den största gåvan dom kan ge oss är att komma o fira våran stora dag, vi gifter oss för att vi älskar varandra inte för o få presenter.