kuvertavgift vid bröllop
Wow, intressant att se hur folk nästan blir arga när man nämner kuvertavgift. När min sambo friade till mig och jag började ha bröllopsplaner så visste jag inte ens om kuvertavgift. Det var i princip alla mina vänner och släktingar som sa "du måste ta en kuvertavgift" och "du måste ta på minst 350kr" osv. Först var jag mer bestämd att jag ville bjuda, och det är för att jag är jag och skulle vilja bjuda hela världen på allt. Men ju mer jag räknar på det ju mer bestämd är jag på att jag absolut kommer ta kuvertavgift. Och jag skämms inte ett dugg för det! Självklart kommer jag inte lyxa på med att hyra några hotellsviter och ha oxfilé till både förrätt varmrätt och efterrätt och hyra hela Globen till festen. Och jag kommer nog inte ta mer än 350kr pp. Men jag förstår inte hur folk kan tycka att det blir pinsamt. 350 är fett lite enligt mig, jag tycker folk kommer undan väldigt billigt med det. De får minst tre rätter, alkohol och SLIPPER köpa en present, för 350kr. Jag vet nog inte av en själ som inte tagit kuvertavgift. När jag har pratat med vänner och kollegor så har de pratat om kalas och folk som har disputerat där de tagit en lätt avgift.
Om någon vägrar att komma på mitt bröllop för att de måste betala så kan de glatt stanna hemma. Om
Jag känner någon som absolut inte har ynka 350kr så kan jag väl bjuda dom på typ vickningen. Jag tycker folk är rent av dumma som sparar i flera år och lägger ut 100.000 för att det ska kännas som lyx. För man är inte snål om man inte bjuder på allt, snarare tvärtom - den som bjuder på allt utan att egentligen ha råd, det är bara pinsamt!