Svensk ettåring har avlidit efter fall från balkong på Gran Canaria
www.aftonbladet.se/nyheter/article22140669.ab
Balkongstolar och kanske bord är problemet, så lätt att klättra
Gud vad hemskt. Mina barn fick aldrig vara ute själva på balkongen när dom var så små. Hade den aldrig stående öppen om jag inte hade full koll på barnet. På natten var den alltid stängd och låst. Satt i somras och vaktade på grannen bredvid som lät sin lilla 1,5 åring vara ute själv och klättra på stolarna på deras balkong. Våra balkonger låg vägg i vägg med varandra.
Så fruktansvärt hemsk händelse. Vi har varit på det hotellet två gånger, bott på typ 4:e våningen och hade en tvååring som yngst. Och ja, jag var jättenojig på balkongen och extremt noga med dem där.
ja jag kan inte låta bli att undra varför föräldrar inte håller koll... Man lämnar inte ett litet barn ensam på en balkong....
Läste även andra som klagar på hotellet att det var en springa under räcket så deras barn kunde stoppa ut huvudet under det... Och det enda jag undrade var varför kollade de inte av rummet INNAN de lät barnet gå runt utan uppsikt? Och varför höll det inte koll på sitt barn!
ja jag kan inte låta bli att undra varför föräldrar inte håller koll... Man lämnar inte ett litet barn ensam på en balkong....
Läste även andra som klagar på hotellet att det var en springa under räcket så deras barn kunde stoppa ut huvudet under det... Och det enda jag undrade var varför kollade de inte av rummet INNAN de lät barnet gå runt utan uppsikt? Och varför höll det inte koll på sitt barn!
Hur kommer man på tanken att kontakta Aftonbladet o gnälla om balkongerna...? Tragiskt det som skett, men inget fel på balkongen.
Vi var på det hotellet under nyårshelgen och jag kan också skriva under på den taskiga säkerheten med balkongdörren. Det var tack vare att jag såg hur mitt lilla barn, hur enkelt som helst, lyckades öppna balkongdörren som jag insåg att jag var tvungen att ställa en resespjälsäng framför dörren för att barnet inte skulle nå handtaget.
Hade jag inte sett det, så hade mitt barn varit ute på ett kick, uppe på bordet och förmodligen mött samma öde som den stackars lilla flickan i artikeln.
Det fanns inget barnlås öht på dörren. Dessutom satt handtaget löst i sin låsanordning. Vi påtalade detta, vi ville byta rum, men fick veta att alla familjesviter hade likadana balkonger. Så det blev att flytta fram och tillbaka på resesängen varje gång vi skulle ut och in från balkongen.
Förmodligen var väl mamman på toaletten, kände inte till hur enkel dörren var att öppna, ser sedan att dörren är öppen, springer ut och ser barnet nedanför.
Fruktansvärt tragiskt! Att de inte tänkt på en hasp eller en krok eller NÅNTING på de där jävla dörrarna!?
Usch vad sorgligt. Vila i frid, lilla flicka :(