• Svar på tråden Bebis dog efter balkongfall på GC
  • Björnes magasin
    Snövits skrev 2016-01-24 18:16:01 följande:
    Stolarna?
    På balkongen, de klättrar på
  • Tonårsmamman1

Bättre att ha koll på barnen. Så små barn ska inte klättra på stolar på balkonger.

Små barn kan aldrig lämnas ensamma på en balkong.

• Björnes magasin
    Tonårsmamman1 skrev 2016-01-24 18:52:23 följande:
    Bättre att ha koll på barnen. Så små barn ska inte klättra på stolar på balkonger.

Små barn kan aldrig lämnas ensamma på en balkong.
    man kan inte ha ständig koll och stängda balkongdörrar, vi låste dörren på glänt eller flyttade/tog in stolar
  • Connie07

Bort med stolarna och bordet.Lägg dom på sidan.Ha koll på era 1-åringar,farlig ålder för olyckor.

• Björnes magasin
    Connie07 skrev 2016-01-24 19:28:33 följande:
    Bort med stolarna och bordet.Lägg dom på sidan.Ha koll på era 1-åringar,farlig ålder för olyckor.
    Den här var 22 månader
  • Speakers Corner

Vi kanske ska vänta tills utredningen är färdig och vi får veta vad som faktiskt hände, innan vi börjar spekulera kring ett barns tragiska död. 
    Det är ganska respektlöst att sitta och spekulera och snaska i det här, speciellt här på familjeliv, det är inte alls omöjligt att det kan finnas anhöriga som kommer läsa eller läser den här tråden.
    Det vore bättre att visa vårt deltagande om något.

Så mina tankar går till dom anhöriga och främst då föräldrarna.
    Att förlora sitt barn är något jag varit förskonad ifrån och jag kan omöjligt föreställa mig vad föräldrarna genomgår.
    Jag kan bara hoppas att dom får allt stöd dom önskar i den här så svåra stunden.

Vila i frid lilla flicka, jag tror inte på nån Gud men jag hoppas det finns en himmel för barn som dött i förtid. 
    Nalle

• mammalovis
    Björnes magasin skrev 2016-01-24 19:29:43 följande:
    Den här var 22 månader
    Ursäkta, men bebis vid 22 månader?? Jag trodde någon hade tappat ut sin bebis. Mina kunde gå vid 10,5 månader och kunde inte räknas som bebisar längre. Klättrade gjorde de också tidigt.

Det är alltid tragiskt när det händer olyckor och det är svårt att lyckas förebygga allt. Vi har haft en grind för balkongdörren så vi kunnat ha den på glänt vid behov hemma. Hade vi varit utomlands utan sådana åtgärder hade ett klättrande barn aldrig fått vara ute eller haft dörren öppen annars rigorös uppsikt.

Jag tittade inte på filmsnuttarna, men bildspelet visade ju att det var perfekta klättermöjligheter, det hade kunnat hända mina barn på 2,5 och 5 år också om de vore nyfikna.

Stackars föräldrar, det går inte förstå deras sorg och förtvivlan.
  • Björnes magasin
    Speakers Corner skrev 2016-01-24 19:38:14 följande:
    Vi kanske ska vänta tills utredningen är färdig och vi får veta vad som faktiskt hände, innan vi börjar spekulera kring ett barns tragiska död. 
    Det är ganska respektlöst att sitta och spekulera och snaska i det här, speciellt här på familjeliv, det är inte alls omöjligt att det kan finnas anhöriga som kommer läsa eller läser den här tråden.
    Det vore bättre att visa vårt deltagande om något.

Så mina tankar går till dom anhöriga och främst då föräldrarna.
    Att förlora sitt barn är något jag varit förskonad ifrån och jag kan omöjligt föreställa mig vad föräldrarna genomgår.
    Jag kan bara hoppas att dom får allt stöd dom önskar i den här så svåra stunden.

Vila i frid lilla flicka, jag tror inte på nån Gud men jag hoppas det finns en himmel för barn som dött i förtid. 
    Nalle
    Vem gottar sig då det kan hända oss alla, gottar sig gör dom i Flashback
Svar på tråden Bebis dog efter balkongfall på GC