Är det här streck som passar en 4+2-graviditet?? Jag freakar ut här!
Jag vet inte ens var jag ska börja...
Imorse gjorde jag ett graviditetstest, ett av "de billiga sorterna", som ni ser nedan. Min mens var 2 dagar sen och jag hade blod efter sex i fredags (idag är det måndag), jag hade mörkt blod och en levrad klump i menskoppen i lördags, men förutom det ingenting.
Jag gillar att göra test, jag vill absolut INTE vara gravid (vi har tre barn och det räcker!) men att göra test är något jag saknar. Så, why not, nu när mensen är lite sen liksom. Ja, det är knäppt, men sån är jag.
Så gör jag ett test, första bilden, och jag blir som en fågelholk!! JAg hade INTE väntat mig ett positivt resultat!!!!!
Detta var med morgonkiss, kl. 6 på morgonen. Strecket kom direkt.
Nästa bild var kl: 16 på eftermiddagen, strecket kom inte lika snabbt men är starkare. (Kanske tog jag första bilden lite snabbare än andra, det vet jag inte).
Fråga 1: Kan man ha så starka streck på billiga tester i v 4 plus 2?????
Fråga 2: Jag har tyckt mig känna en "liten hård avlång oval klump" långt ner till höger, typ äggstockshöjd, typ 5x3 cm, i kanske 4 veckor, men när jag trycker på den försvinner den och jag känner mig pruttig/bajsig istället. Jag har tänkt att det är bajs som ligger i tarmen!? JAg har inte känt den varje dag, kanske varannan.
Men ikväll! Så är det som att den PLÖTSLIGT har växt, och jag har en cirka tio centimeter avlång grej, från äggstockstrackten, upp längst med högra sidan, som kommer dit ibland och då känns det som tarmrörelser, och när jag trycker på den glider den undan!!
Så kändes det med mitt andra barn, i kanske v 14 eller så, men det är ju så otroligt långt upp??? Och bara längs sidan! Kan en livmoder vara så sned, om vi ponerar att den här graviditeten inte alls är rykande färsk??
Jag känner mig inte gravid, hade jag inte varit en testnörd och haft test hemma hade jag aldrig testat i nuläget! Jag hade väntat in mensen 4-5 dagar till!
Mina tuttar har börjat ömma innan mens, de senaste 3-4 månaderna, och denna månad är det extremt.
Jag blir så nojig att jag är mycket längre gången än jag trodde!! JAg ska på abortsamtal om 9 dagar - det känns för länge om jag redan är i v 12 eller nåt!
Vad ska jag göra?
Och vad tror ni???
Morgonkiss kl 6
Eftermiddagskiss kl. 16