• Anonym (Hur?)

Hur får jag min tjej att göra slut med mig?

Jag behöver bra råd i den här situationen.

Jag är tillsammans med en väldigt fin och snäll tjej. Hon är väldigt seriös och välskött, godhjärtad och heöt underbar. Jag har upptäckt att mina känslor för henne är mer vänskapliga. Jag vill inte vara tillsammans med henne.

Normalt sätt är jag ärlig alltid och säger till personen jag träffar att jag vill göra slut. Men på grund av vissa omständigheter så kan jag inte göra slut med henne. Jag orkar inte förklara varför, men ni skulle förstå om ni visste. Nu är det istället såhär, jag måste få henne att göra slut med mig. Men hur? Hon älskar mig från botten av hennes hjärta och är jättekär i mig?

Snälla hjälp mig? Jag vill att hon ska vilja göra slut med mig. Jag behöver råd för att veta hur jag ska gå till väga. OBS... De råd ni inkommer med får inte vara "spela att du är otrogen, missbrukare, spelmissbrukare, våldsam mot henne". Dessa metoder är inte särskilt bra om jag använder de mot henne i hennes fall.

Snälla, kan ni inkomma med råd? Håll er ENBART till min fråga tack. Frågor som "varför kan du inte bara göra slut?" etc. undanbedes.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Hur får jag min tjej att göra slut med mig?
  • Anonym (Man)

Säg att du aldrig vill ha barn och att du vill åka själv utomlands 1 år.

Men det är fegt och omanligt. Man gör slut själv för att inte såra partnern mer än nödvändigt.

• Farfallos

Du vill inte såra henne, men problemet är ju att; Om hon älskar dig enormt mycket så behöver du göra henne så gränslöst besviken på något sätt, och det kommer sannolikt vara mycket värre för henne än att du gör slut själv.

...och det är ju dessutom det rimliga eftersom det är dina känslor som har tagit slut.

• Anonym (??)

Varför inte vara otrogen?

Annars tycker jag du ska bli ego, umgås med vänner, vara iväg på aktiviteter, fester och träna hela tiden, gör allt annat än umgås med henne. Då lär hon tröttna. Bli snål också..

• Anonym (öh)

Vad du än gör så slå inte till henne, då stannar hon för evigt. Du kanske kan fejka din egen död?

• S c h n a

Det enda jag kan komma på som gör att du tvekar är att hon är suicid och/eller har borderline-problematik, och i händelse av det senare kommer det sannolikt inte hjälpa att du förvandlas till ett vider. Det kommer bara leda till att hon gör precis vad som helst för att göra dig nöjd, och så slutar det med att du ändå måste göra slut fast nu med en fullständigt nedbruten tjej, och genom att be henne dra åt helvete.

Om hon inte har den problematiken föreslår jag även där att du skärper dig och säger som det är, att dina känslor tagit slut.

• sextiotalist

Som andra skriver, det måste ske något som gör att du med all säkerhet sårar henne ännu mer än om du själv bryter upp.

• Anonym (Åh)

Peta i näsan

Rapa

Hål i strumpan

Bjud hem mamma i tid o otid

Skaffa en jobbig katt

Säg att du får skavsår av sex

Umgås inte med henne

Var negativ/älta

Prata bara om jobb

Tjata om disk

Be om hjälp hela tiden

Be att hon fotar dig mkt

Fråga om ditt utseende ofta

Köp en vidrig parfym

Tvätta inte snoppen

Duscha

Ät samma mat jämt

Var monoton

Var avundssjuk på dina vänner

Presentera henne för en skitsnygg kille/para ihop dem/rigga för en otrohet

Snåla med allt

Kaffeandedräkt

Bli tjock/bli utmärglad

• Anonym (Åh)

Glömde: sitt framför datorn jämt (smidigaste metoden)

• Anonym (H)
    Anonym (Hur?) skrev 2016-01-26 09:42:04 följande:

Jag behöver bra råd i den här situationen.

Jag är tillsammans med en väldigt fin och snäll tjej. Hon är väldigt seriös och välskött, godhjärtad och heöt underbar. Jag har upptäckt att mina känslor för henne är mer vänskapliga. Jag vill inte vara tillsammans med henne.

Normalt sätt är jag ärlig alltid och säger till personen jag träffar att jag vill göra slut. Men på grund av vissa omständigheter så kan jag inte göra slut med henne. Jag orkar inte förklara varför, men ni skulle förstå om ni visste. Nu är det istället såhär, jag måste få henne att göra slut med mig. Men hur? Hon älskar mig från botten av hennes hjärta och är jättekär i mig?

Snälla hjälp mig? Jag vill att hon ska vilja göra slut med mig. Jag behöver råd för att veta hur jag ska gå till väga. OBS... De råd ni inkommer med får inte vara "spela att du är otrogen, missbrukare, spelmissbrukare, våldsam mot henne". Dessa metoder är inte särskilt bra om jag använder de mot henne i hennes fall.

Snälla, kan ni inkomma med råd? Håll er ENBART till min fråga tack. Frågor som "varför kan du inte bara göra slut?" etc. undanbedes.

Tack på förhand.

Jag förstår din sits.

Jag tycker att du bör fundera över hur hon är som person.

Är hon t.ex klängig på dig tror jag inte att hon kommer att fatta vinken om du visar för henne att du inte besvarar hennes känslor.
  • Boll86

Sluta sköta din hygien. Borde gå rätt fort.

Svar på tråden Hur får jag min tjej att göra slut med mig?