• helena29

Sambon iväg på semester- får barnen va på förskolan?

Hej!
    Min sambo ska åka iväg på semester och vara borta två dagar. Jag jobbar. Får barnen va på förskolan den tiden pappan skulle haft gans om dem hemma?
    De skulle börjat kl 11 de dagarna, men eftersom han är iväg på semester och jag jobbar från 07 så undrar jag om de har rätt att va på förskolan från 07?

• Svar på tråden Sambon iväg på semester- får barnen va på förskolan?
  • Velmaja

Det kan jag inte tänka mig? Här måste då barnen vara hemma om man har semester i alla fall.

• Cortouche

Ja, är föräldern ledig så är barnen lediga.

Ni kan ju fula och säga att han ska på jobbresa. Men det är inte ok.

• helena29

Typiskt! Han ät ju inte ledig för att va hemma utan är iväg med ett häng kompisar.
    Det enda är väl om man frågar ifall det går bra då....?

• Panda88
    helena29 skrev 2016-01-26 10:28:43 följande:

Typiskt! Han ät ju inte ledig för att va hemma utan är iväg med ett häng kompisar.
    Det enda är väl om man frågar ifall det går bra då....?

Fast han är ändå ledig för att vara just ledig. Åka iväg med kompisar eller sitta hemma i soffan spelar ingen roll.

Har ni inga fl dagar kvar du kan ta ut dessa dagar så barnen också får lite ledigt?
  • helena29
    Panda88 skrev 2016-01-26 10:32:15 följande:
    Fast han är ändå ledig för att vara just ledig. Åka iväg med kompisar eller sitta hemma i soffan spelar ingen roll.

Har ni inga fl dagar kvar du kan ta ut dessa dagar så barnen också får lite ledigt?
    Nä, jag vet...
    Har precis börjat jobba efter fl så tar helst inte ledigt. Får väl höra på fsk vad de säger. Borde ju gå...
    Annars måste jag ju helt enkelt ta ledigt också... Hmm...
  • Birgitta02

Måste de överhuvudtaget veta om en förälder är bortrest på semester? Det är väl bara för dig att lämna eller hämta? Begriper inte problemet.

• helena29
    Birgitta02 skrev 2016-01-26 10:47:56 följande:

Måste de överhuvudtaget veta om en förälder är bortrest på semester? Det är väl bara för dig att lämna eller hämta? Begriper inte problemet.

De har ju tid från 11 de dagarna och jag behöver ha dem där från 07.
    Då måste de väl veta anledningen till det...?
  • Alexi

Men säg att han är på jobbresa. Krångla inte till det i onödan. Frågar man kan ju personalen känna sig tvungna att följa regelboken vilket ofta blir lite rigida svar.

Svar på tråden Sambon iväg på semester- får barnen va på förskolan?