Inlägg från: Pastella |Visa alla inlägg
  • Pastella

Problemfrukostar

Jag har en 4årig mp och äggallergiker som inte heller är pigg på frukost, eller mat överhuvudtaget. Räddningen för oss har blivit Oatleys drickyoghurt. Vi stoppar i ett festligt sugrör för att det ska bli lite roligare.
    Det är ju ingen maffig frukost men bättre än alternativet som är inget.

• Pastella
    Piela skrev 2016-01-26 22:02:37 följande:

Pastella: Jo den gillar han... och mamman är lite för snål att köpa den till vardags. Dom är ju tokdyra. Min kille älskar sötad Oatleys havregurt men ogillar den naturella. Jag gillar inte att ge bara sötade alternativ men hur ska man göra när den naturella smakar som den gör. Inte ens jag gillar den ju! Men smothie på Havremjölk, banan och Hallon/blåbär eller likn bär, blir jättesöt och god och den gillar min kille när jag gör den till fikat. Jag har testat (för några år sedan med havregryn och någon torkad frukt, aprikos tror jag. Mixades och blev gott

Jo jag håller med(både om priset och smaken på naturell) men det är ju inte lätt att hitta alternativ.
    Har vi tid så går pannkakor gärna ner men det är ju bara vetemjöl och bakpulver i dem så det är ju inte heller näringsrikt.
    Jag har också lyckats få till nån god smoothie i land men han vägrar smaka, han har väl för dålig erfarenhet..
Svar på tråden Problemfrukostar