Inlägg från: linnéa001 |Visa alla inlägg
  • linnéa001

Att hitta huset med stort H

Ja du TS, vi har lite samma problem. Fast vi letar ett fritidshus som man kan vara i året runt. Egentligen vill vi ha en villa men använda det som fritidshus. Vi har ju turen att inte var så begränsade när det gäller område, har bara en regel om att det ska ta max tre timmar med bil från Stockholm. Tyvärr hittar vi inget ändå. Min sambo vill ha ett stort hus med sjötomt för max 1,5 miljoner kr. Lycka till säger jag bara... En stor del av det område vi tittar i utgörs tyvärr av det s.k. myggbältet så många hus som ser fina ut går bort av den anledningen. Samtidigt som vi söker hus så ska vi också köpa en större lägenhet då det börjar bli trångt. Har hängt en del på Hemnet men börjar tröttna på att leta faktiskt.

• linnéa001
    gbgumman skrev 2016-01-30 11:49:12 följande:

Vad är myggbältet? Vi bosätter oss på värmdö. Inte sjötomt men nära havet gångavstånd. Fritidshus och villa i ett. Lätt att pendla till stan/Slussen. Är inte något för er,

Myggbältet är ett område söder om Dalälven från kusten som sträcker sig in i Västmanland där det är otroligt mycket mygg. Vi vill bo kvar i stan och ha nära till våra jobb. Min sambo reser dessutom en del och måste kunna ta sig till Arlanda och Bromma smidigt. Jag har pendlat i många år och är trött på det, uppskattar att kunna cykla till jobbet. Vi vill också ha vår dotter på en speciell skola här i stan. Min familj finns i Norrort så Värmdö blir fel håll, men det är säkert jättemysigt där ute.
Svar på tråden Att hitta huset med stort H