• En god vän

Jag funderar på att rösta på Feministiskt initiativ 2018.

Fråga mig vad du vill.

• Svar på tråden Jag funderar på att rösta på Feministiskt initiativ 2018.
  • obalanserad

F! Vill att alla män ska omskolas, varför tycker du det? Och så vill dom att alla vapen ska avskaffas, är de bra tycker du?

• obalanserad

Lagen om valfrihet ska avskaffas så att politiker får bestämma mer över människors vardag.

Så står det i partiprogrammet, åsikter?

• En god vän
    obalanserad skrev 2016-01-27 00:37:52 följande:

Varför tycker du att barn på förskola ska ha sexualindervisning?

För att jag tror på sexuellt medvetna barn/ungdomar och vill pracka på dem någon avhållsamhetslära.
  • En god vän
    obalanserad skrev 2016-01-27 00:40:59 följande:

Vad är de positiva i fri invandring?

Att människor kan röra sig fritt på detta klot. Nationalism leder bara till förtryck.
  • En god vän
    obalanserad skrev 2016-01-27 00:42:11 följande:

F! Vill att alla män ska omskolas, varför tycker du det? Och så vill dom att alla vapen ska avskaffas, är de bra tycker du?

Du ställer väldigt oprecisa frågor, men skall svara ändå.

Inte helt hundra på vad de menar med omskolas, men jag misstänker att de syftar på att vi inte bör uppfostra män in i en begränsande machokultur. Män konsumerar mer, tjänar mer pengar, strider i krig, arbetar mer, än kvinnor. Jag tror det är detta de vill komma åt.

Ja, du kan väl inte anse att nuvarande situation med krigsromantik, bomber, vapenliberalism och förtryck som påföljd i t ex Mellanöstern, är ett optimalt tillstånd?
  • En god vän
    obalanserad skrev 2016-01-27 00:43:41 följande:

Lagen om valfrihet ska avskaffas så att politiker får bestämma mer över människors vardag.

Så står det i partiprogrammet, åsikter?

Jag ser gärna privata värlfärdsalternativ, men vi kan inte släppa fram riskkapitalister som bara är ute efter att tjäna pengar, på den lilla skolflickan eller gamla, sjuke farbrorns bekostnad.
  • En god vän
    En god vän skrev 2016-01-27 12:55:25 följande:

För att jag tror på sexuellt medvetna barn/ungdomar och vill pracka på dem någon avhållsamhetslära.

Vill INTE pracka på dem.
Svar på tråden Jag funderar på att rösta på Feministiskt initiativ 2018.