Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Sambo dricker för mycket!

En halv flaska är två fyllda glas vilket i min värld inte är så mycket. Två flaskor vid en festligare tillställning är inte heller så mycket på en hel kväll för en karl.

Så, hur mycket dricker han egentligen de här 3-4 dagarna i veckan? Två glas per dag? Visst, mer än många andra, men det är inte kopiösa mängder.

• Anonym (A)

Absolut (alkisdotter), nu läste jag inte in att det finns några barn i detta hem.
    Jag förstår att om ts sambo känner sug, måste ha vin så är det början på ett problem, men det behöver inte vara så i detta fallet.

• Anonym (A)

Om de tu ser olika på det så kanske de bör göra slut. Ifall han inte är benägen att dra ner på det, vilket han inte verkar vara.

• Anonym (A)
    När jag tar upp orimligheten i att dricka så mycket/ofta blir han sur, det går inte diskutera detta med honom alls.

Orimligheten ligger i ts tycke, men det betyder inte att hon har rätt.
    Jag som gillar att dricka vin skulle aldrig söka mig till en partner som är nykterist då de skulle skära sig och tråka ut mig.
  • Anonym (A)

Så en flaska på torsdag, fredag och lördag, samt lite mer om det vankas fest?
    Jag känner rätt många som konsumerar det. Jag själv ligger inte där, men väl vin i princip varje fredag och lördag. Visst är det i överkant, men jag känner mig inte speciellt chockerad.
    Det går ju inte att svara på om han kommer att utveckla ett beroende pga detta.

Svar på tråden Sambo dricker för mycket!