Jag fick ingen fast anställning
Jag har varit provanställt i 6 månader och hade uppföljningssamtal på jobbet idag. Trodde att jag skulle få fast anställning nu men det kändes bara som att chefen ville klaga på hur dåligt företaget gick. Det kändes jätteolustigt. Hon tog bland annat upp att de har en hög sjukfrånvaro och att ekonomin inte går runt. Sedan sa hon att jag varit sjuk några dagar. (2 gånger på 6 månader)... Och att vi som är anställda kan förändra det. Sedan frågade hon om det fanns någon anledning till att jag var sjuk, precis som att hon verkligen inte trodde att en kan vara sjuk på riktigt Samt informera om att om man sjuk fler än 3 gånger på ett halvår måste man ha sjukintyg från läkare från dag 1. (?)
Det var mycket mer också, det kändes inte bra alls. Men hon sa att vi skulle ha ett annat möte längre fram(?) om provanställningen, "eller om vi säger upp" alltså, hon pratade allmänt och det kändes inte alltid som att hon riktade det mig utan som hon säger samma till alla i princip. Hon sa också "det här säger jag till alla och inte bara till dig" Hon hade dock inget att klaga på i själva jobbet jag gör.
Låter det normalt? Det är mitt första jobb så jag vet inte vad man kan räkna sig.