• Mappelen

mammagrupp Södertälje/södra Sthlm

Hej!

Jag ska flytta till Södertälje med min "man". Vi väntar barn bf 15 augusti.
    Nu är det så att jag känner ingen i Södertälje och nästan ingen i Sthlm heller då jag inte är här ifrån.
    Tänkte kolla om det är någon som vet någon mammagrupp man kan gå med i eller någon mer som väntar barn till sommaren och skulle vilja följas åt och kanske ses då och då?
    Jag är rädd att jag kan bli lite instängd och ensam.
    Jag är 27 år även om åldern spelar mindre roll! Jag väntat mitt första barn men min "mans" andra.
    Som sagt någon som kanske sitter i samma situation eller bara är sugen på att träffa nya människor?

• Svar på tråden mammagrupp Södertälje/södra Sthlm
  • Halley

Väntar inte barn till sommaren, men svarar ändå med några tips. Blev gravid strax efter att jag flyttade till Södertälje för några år sedan och kände inte så många här då.

Mvc har föräldrakurser, men min upplevelse var att de inte var så sociala.

Men som ny förälder kan man träffar andra genom t ex Barnens Hus i stan, kyrkans öppna förskolor (inte religiös av mig, men känner mig ändå välkommen), eller aktiviteter på biblioteket. När du väljer BVC (ofta via din Mvc) - fråga efter om de har föräldragrupper, för alla BVC har inte haft grupper de senaste åren.

Lycka till!

• Mappelen
    Halley skrev 2016-01-27 22:54:28 följande:

Väntar inte barn till sommaren, men svarar ändå med några tips. Blev gravid strax efter att jag flyttade till Södertälje för några år sedan och kände inte så många här då.

Mvc har föräldrakurser, men min upplevelse var att de inte var så sociala.

Men som ny förälder kan man träffar andra genom t ex Barnens Hus i stan, kyrkans öppna förskolor (inte religiös av mig, men känner mig ändå välkommen), eller aktiviteter på biblioteket. När du väljer BVC (ofta via din Mvc) - fråga efter om de har föräldragrupper, för alla BVC har inte haft grupper de senaste åren.

Lycka till!

Tack snälla för tipsen!
    Dom kommer komma till användning:)
  • Aniiesjoberg

Hej! Det var ju ett tag sedan du skrev men jag väntar barn i februari och jag vart nyfiken på hur det gått för dig. Bor ni kvar i Södertälje? Hur känns allt som nybliven mamma?kram

• Malinfjell

Ganska nyinflyttad Södertälje har en liten kille på 14 månader , andra mammor här?:)

Svar på tråden mammagrupp Södertälje/södra Sthlm