Vad gör ni par på kvällarna??
Hej
Jag och min man är så olika på så många plan, nu sitter jag tex och funderar över det här med aktiviteter kvällstid. Han sitter varenda kväll i hår fåtölj framför tvn, 90 % av tiden har han sin smartphone igång och 10 % av tiden spelar han tv-spel. När han håller på med telefonen är han svår att prata med eftersom hans fokus är på det som händer där, man får korta svar och ibland inga svar alls. Så fort han svarat återgår han till telefonen, en fortgående konversation är inte att tänka på. Jag å andra sidan tycker det är själadödande att sitta framför tvn, det är sällan något vettigt att se och att surfa på telefonen lessnar jag på efter 10 minuter. Jag brukar göra bort hushållssysslor istället, träna, gå upp och lägga mig och läsa en timme eller två, duscha, göra iordning för morgondagen osv. Jag undviker helt klart vardagsrummet där han sitter då jag tycker det är deprimerande och aptråkigt. Min man tycker att jag är "osocial" som aldrig vill sitta i vardagsrummet med honom, jag tycker han är skittråkig rent ut sagt som bara sitter och glor, VARENDA kväll! Han tycker då att jag har en skev verklighetsuppfattning då ALLA andra också sitter och tar det lugnt framför tvn på kvällarna, det är visst bara jag som inte gör det och som vill kunna ha något utbyte av den andra parten i förhållandet.
Ja, vi har mer problem än detta, men det är orelevant i denna tråd. Det jag undrar är: vad gör ni på kvällarna egentligen?? Är det jag som är konstig eller han som är tråkig? Typ så...