• Anonym (Besviken)

Abort eller Inte AKUT

Hej jag var tillsammans med en kille i 4 år och vi hade det rätt så bra ända fram till att han en dag kom och berättade för mig att han ska gifta sig med en annan kvinna utan förvarning, Fyra dagar senare var hans bröllop var helt förstörd.

efter ett tag misstänkte jag en graviditet och gjorde ett grav test som var positivt jag sa det till honom han bad mig först göra abort men sen så tyckte han att de e ok och behålla och att han fortfarande vill ha mig och han älskar mig.

Men det viktiga nu är att jag inte vet vad som är rätt för mig och barnet abort eller behålla?

Det är jobbigt med abort för mig och vill inte egentligen men med tanke på situationen så vill jag men kan inte besluta något hur skulle ni gjort i min situation ?

• Svar på tråden Abort eller Inte AKUT
  • Scoops
    Anonym (J) skrev 2016-01-28 15:11:34 följande:
    Detta borde alla som funderar på abort läsa. När abort är det bästa alternativet menar jag. Det fick åtminstone min livmoder att snörpa ihop sig. Fy fasen.
    Jag håller med. Väldigt väl formulerat. Fick rysningar över hela kroppen, och inte den trevliga sorten! 
  • Anonym (T)
    Anonym (J) skrev 2016-01-28 15:11:34 följande:

Detta borde alla som funderar på abort läsa. När abort är det bästa alternativet menar jag. Det fick åtminstone min livmoder att snörpa ihop sig. Fy fasen.

Ja, alltså det var det som gjorde att jag bestämde mig för att fullfölja min första graviditet, jag ville och var villig att riskera det (jag skulle inte ha något emot att vara bunden med honom i 18år, inte för att vi tänkte separera)

Men också varför jag valde att göra abort en annan gång, för jag hade inte det rätta stödet att gå igenom en till graviditet och var inte villig att ta ansvar för två barn ensam (dock handlade det inte om separation utan om jobb och förlossningsdepression)

Graviditet och barn är inget att ta lätt på!

Utan vilja och stöd så kan det gå rakt åt helvetet..

TS verkar ha viljan (men tvekar) men inget stöd egentligen (?)
  • Anonym (Du bestämmer)

Jag förstår inte hur man kan såga till någon som verkar vilja behålla sitt barn att hon ska göra abort. Det är självklart aldrig så att någon annan kan säga vad som är det rätta. Ts, om du vill behålla barnet så ska du göra det. Känner du att du inte vill så är det också rätt beslut. Tycker du ska söka samtalskontakt.

• Anonym (Dum?)

Han gifte sig med någon annan, och det är inte övertygande nog?......

• Stårschan

För barnets skull skulle jag göra abort. Varför redan på förhand döma ett barn till en varannan-vecka-tillvaro mellan föräldrar som inte tål varandra? Jag tycker att ett barn förtjänar att vara efterlängtat när det föds.

• Stårschan
    Anonym (Du bestämmer) skrev 2016-01-28 15:28:16 följande:

Jag förstår inte hur man kan såga till någon som verkar vilja behålla sitt barn att hon ska göra abort. Det är självklart aldrig så att någon annan kan säga vad som är det rätta. Ts, om du vill behålla barnet så ska du göra det. Känner du att du inte vill så är det också rätt beslut. Tycker du ska söka samtalskontakt.

Till exempel för att man anser att barnets rättigheter väger tyngre än mammans. Och för att hon frågar efter åsikter.
  • Anonym (T)

Har inte skrivit att hon "ska"

Bara vad jag hade gjort (har gjort) och motiverat varför jag tycker så (precis som TS frågat om)
  • Anonym (J)

Ts bad om åsikter och också om motiveringar.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Besviken) skrev 2016-01-28 09:47:44 följande:
    Hej jag var tillsammans med en kille i 4 år och vi hade det rätt så bra ända fram till att han en dag kom och berättade för mig att han ska gifta sig med en annan kvinna utan förvarning, Fyra dagar senare var hans bröllop var helt förstörd.
    efter ett tag misstänkte jag en graviditet och gjorde ett grav test som var positivt jag sa det till honom han bad mig först göra abort men sen så tyckte han att de e ok och behålla och att han fortfarande vill ha mig och han älskar mig.
    Men det viktiga nu är att jag inte vet vad som är rätt för mig och barnet abort eller behålla?
    Det är jobbigt med abort för mig och vill inte egentligen men med tanke på situationen så vill jag men kan inte besluta något hur skulle ni gjort i min situation ?
    Jag skulle gjort abort, jag skulle inte vilja vara uppbunden till en man i minst 18 år, en man som ska gifta sig med en annan kvinna.
  • Anonym (Du bestämmer)
    Stårschan skrev 2016-01-28 15:47:18 följande:

För barnets skull skulle jag göra abort. Varför redan på förhand döma ett barn till en varannan-vecka-tillvaro mellan föräldrar som inte tål varandra? Jag tycker att ett barn förtjänar att vara efterlängtat när det föds.

Ja gud ja. Bättre att inte finnas än att ha ett delat boende. Det hade i alla fall jag inte valt. Att en mamma som önskar och troligtvis är fullt kapabel att ta hand om ett barm uppmanas att göra abort för barnets skull, vilket jävla skitsnack!
Svar på tråden Abort eller Inte AKUT