• Anonym (naturligt?)

Ingen medicin eller skrapning? Konstaterat missfall idag..

Hej.

Fick tyvärr reda på idag att fostret i magen inte fanns kvar längre, trodde jag var i vecka 11+3 men visade sig att fostret dött i v 7-8..hade en blödning tidigare under graviditeten, men då fick jag höra att det är normalt tidigt under graviditeten, gjorde bara ett graviditetstest som fortfarande visade potitivt en vecka efter det, så jag trodde allt var ok.

Iallafall, läkaren sa att det inte fanns mycket kvar av "rester" som skulle ut och att kroppen kommer sköta det själv nu när jag börjat få lite blödningar (började med bruna flytningar och ont i ryggen igår och fortsatte med lite blod på pappret och några små, små klumpar idag) Sen var det inte mer med det..

Men..vad jag kan läsa mig till så verkar det som att de flesta som får missfall får hjälp utav medicin för att få ut allt? Jag fick inget, var inte ens prat om det. Är det vanligt? Detta är mitt första missfall så jag har ingen aning. Läkaren sa bara till mig att komma tillbaka om 10 dagar ifall blödningen inte slutat så skulle dom kolla med ultraljud igen?

Är detta skött på rätt sätt? Någon som vet? Känner mig lite förvirrad :-/ tacksam för svar.

• Svar på tråden Ingen medicin eller skrapning? Konstaterat missfall idag..
  • Anonym (....)

har haft 4 mf/ma och de har startat spontant. Ingen medicin eller liknande, iallafall inte i startskedet (vid något tillfälle efter kontroll, då man sett att inte allt kommit ut).
    Så det låter helt normalt, om min erfarenhet nu är normal.

• Anonym (naturligt?)

Tack, Känns det lite bättre att lägga sig ikväll när man fått svar på sina funderingar..

• Anonym (3 MA)

Beklagar! Jag har haft 3 MA och alla har varit olika. Nr.1 blödde jag ingenting och fick 2 omgångar Cytotec innan det kom ut. Nr.2 störtblödde jag ut en tvilling och småblödde ut den andra under 4 veckor. Nr.3  störtblödde jag ut allt på en gång i v.14.

Om du inte blöder ordentligt måste du få hjälp för det kan dröja många veckor annars innan det kommer ut.

• Anonym (naturligt?)

Oj. Nej blöder ordentligt gör jag inte..får väl ge det helgen här nu. Har det inte satt igång med blödningen så får jag ta kontakt med gynakuten igen då. Usch vad jobbigt det känns..

• Anonym (3 MA)

V.11 blödde jag enorma mängder en natt och sen ytterligare 2,5 vecka. V.14 extremmycket under  några timmar och sen 7 veckor till. Så jag tror absolut du  har rätt mycket kvar att blöda. Hur tjock var slemhinnan då? Även om själva fostersäcken är borta är det ju mycket slemhinna som ska ut. Finns dig inte i detta om du bara fjösblöder utan ring då!  Man vill ju få ut allt så man kan börja om och gå vidare.

• Anonym (naturligt?)

Ingen aning hur tjock den var? Fick bara höra att det inte var mycket kvar och att det kommer komma ut naturligt? Sen förstår jag inte hur det inte kan vara mycket kvar, jag har ju knappt fått ut något..åh vad jag önskar att alla frågor kom tidigare på lasarettet. Men då var allt mer som en dimma och jag litade på vad läkaren sa..han ska ju veta detta, så självklart tog jag han på orden..tills jag googlade åtminstonde..

• Anonym (3 MA)

Det är inte lätt när man ligger där och just fått beskedet att tänka klart. Läkaren har ju på sätt och vis rätt-till slut kommer allt ut. Men det kan ju ta jättelång tid och vara enerverande som tusan och kan man slippa det är ju mycket vunnet. Ibland stannar allt av också och i värsta fall kan det ge en infektion. Hur som helst bör alla som fått så sena m.f och MA göra en efterkontroll just för att kolla så precis allt är ute och att det ser fint ut. Fick du ingen tid till det så borde du absolut boka in det.

• Anonym (naturligt?)

Infektion vill jag verkligen slippa, låter allt annat än trevligt. Tack så mycket för du tog dig tid att skriva till mig. Jag hoppas verkligen på att blödningen startar under helgen, så det går över. Vill absolut inte att detta blir långdraget.

• Anonym (3 MA)

Jag hoppas också det sätter igång rejält för dig. Men efterkontroll bör du boka ändå. Då vet man att allt ser bra ut. Och självklart delar jag med mig av kunskap om m.f jag tyvärr fått alltför mycket av själv. Lycka till nästa gång! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Liknande)

Vi gjorde också tidigt ultraljud vid v 11-12 och det var samma sak. Dagen efter kom lite flytningar. Sen kom blodet och ont från helvetet efter några dagar. Blödde hur mycket som helst. Skrek av smärtan. Det var hemskt. Två dagar till vi skulle gifta oss... Bröllopsdagen blödde jag inte, tur i vit klänning... Dagen efter blödde jag igenom alla kläder flera gånger om.

Sen småblödde jag i en månad eller två innan jag åkte till sjukhuset som pillade lite så resten åkte ut. Och då slutade det till slut två dagar senare.

Men de vill ju ha tillbaka dig om tio dagar så det är ju bra att de kollar.

Hoppas du får mindre ont och blod än jag fick.

Kram.

Svar på tråden Ingen medicin eller skrapning? Konstaterat missfall idag..