• mli01

    6 missfall

    6 missfall på rad .

    Progesteron någon som provat det med resultat?

  • Svar på tråden 6 missfall
  • mli01
    KattenH81 skrev 2016-10-13 21:19:59 följande:
    Antar att du redan gjort utredning? Ledde den någon vart?

    Vad säger läkarna?

    Kommer mf:en vid olika tillfällen eller ungefär samtidigt?

    Har själv haft tre i följd nu men fått börjat äta Levaxin för något förhöjda TSH- värden. Nästa fredag ska jag ta nytt prov efter en månad på medicin + alla andra blodprov för mf-utredningen...
    Utredning gjort på mig och inget fel visad där..
    Läkarna säger bara att vi kan inget göra . Hör av dig nör du blir gravid så kan du få komma å göra vul om du vill .. Därför undrar jag om någon här har testat nått .. Jag har ätit nu magnesium zink och folsyra samt trombyl .
    Kommer ungefär samtidigt vecka 7-8 .
  • UndrandeSökare

    Hej ! Vet ni om att immunförsvaret också kan vara orsaken till missfall? Men tyvärr vill svenska läkare inte kännas vid det, utan skyller på otur istället !

    De som haft minst 3 missfall kan få en missfallsutredning av Landstinget, men tyvärr visar den ofta inget eftersom de inte tar rätt prover.

    Det finns en tråd här på familjeliv som heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Gå gärna in där och läs, där finns jättemånga tjejer som lyckats trots många missfall. Läkarna i Grekland behandlar med både trombyl, fragmin, kortisontabletter och Intralipid.

  • UndrandeSökare

    Det man kan göra själv i Sverige är att testa trombyl och Lutinus om man kan få det utskrivet. Får man det inte utskrivet så kan man köpa receprfria progesteronkrämen Progesterall på nätet och smörja med varje dag efter ägglossning till v. 14 i graviditeten. Men sluta vid mens eller missfall.

    Samt att man kan köpa receptfria tabletterna Albyl Minor 250mg som innehåller samma sak som Trombyl 75mg. OBS! Du måste dela varje Albyl minor i 3 delar och ta en tredjedelstablett per dag. Tas varje dag i cykeln. Tablettdelare kan köpas på apoteket så behöver man inte dela med kniv.

    Progesteronbrist kan leda till missfall och trombyl kan förhindra proppar i moderkakan. Men vissa läkare vill inte skriva ut ändå. Så då kan man testa dessa receptfria alternativ ovan. Men om man redan testat sånt och det inte hjälpte så res då till Aten och få en bättre utredning än man får i Sverige. Det finns en klinik som heter Serum och en som hetet Life clinic och de är båda mycket bra. Läs mer i Atentråden.

  • KattenH81
    mli01 skrev 2016-10-14 08:01:17 följande:
    Utredning gjort på mig och inget fel visad där..
    Läkarna säger bara att vi kan inget göra . Hör av dig nör du blir gravid så kan du få komma å göra vul om du vill .. Därför undrar jag om någon här har testat nått .. Jag har ätit nu magnesium zink och folsyra samt trombyl .
    Kommer ungefär samtidigt vecka 7-8 .
    Beroende på bar du bor i landet (men det kanske kan va värt att testa ändå!). En gyn som fått mycket skrivet om sig och som en väninna gått hos heter Lennart Blomqvist i Borås. Kanske kan va värt att testa? Beklagar verkligen dina missfall!
    Mina tre har kommit mer slumpvis, v9, v7 och nu senast v6. Lite konstigt att jag gått kortare varje gång dock...
  • UndrandeSökare

    Mli01 - Din läkare har fel, det skadar aldrig att tillföra progesteron om du följer bruksanvisningen. Däremot säger läkare ibland saker för att slippa skriva ut medicin tex "det beror bara på otur, försök igen" eller " dina ägg är för gamla" eller " det finns ingen hjälp mot missfall". Allt detta är fel. Det finns alltid en orsak till missfall, och otur är ingen orsak !

    Katten- Lennart håller på med studier av Trombyl. Där får man endera medicin eller sockerpiller, och man vet inte om man får trombylen eller sockerpillren.

    Vill du verkligen vara säker på att du får verksam medicin så leta upp en läkare som skriver ut eller köp Albyl Minor. När missfall kommer kan vara slumpvis, men inför nästa graviditet se till att du får tillgång till mediciner. Kolla gärna på www.fertilitetsguiden.com

    Jättebra sida med massor med info samt felsökningsschema vid infertilitet.

  • UndrandeSökare

    Mli01- Hur gammal är du? Är du under 40år så försök att få gå vidare inom Landstinget och göra ivf med egna ägg alternativt äggdonation. Är du äldre än 40år så måste du vända dig utomlands.

    Försök gärna få tag på nån läkare som skriver ut Fragmin och prednisolon till dig också att kombinera med trombylen.

  • mli01
    UndrandeSökare skrev 2016-10-14 14:08:58 följande:

    Mli01- Hur gammal är du? Är du under 40år så försök att få gå vidare inom Landstinget och göra ivf med egna ägg alternativt äggdonation. Är du äldre än 40år så måste du vända dig utomlands.

    Försök gärna få tag på nån läkare som skriver ut Fragmin och prednisolon till dig också att kombinera med trombylen.


    Jag är 28år. Eftersom att vi har ert barn så får vi bekosta allt själva .. Å läkaren ryckte inte att de är någon idé eftersom jag blir gravid .

    Vad är fragmin och prednisolon ?
  • mli01
    UndrandeSökare skrev 2016-10-14 14:08:58 följande:

    Mli01- Hur gammal är du? Är du under 40år så försök att få gå vidare inom Landstinget och göra ivf med egna ägg alternativt äggdonation. Är du äldre än 40år så måste du vända dig utomlands.

    Försök gärna få tag på nån läkare som skriver ut Fragmin och prednisolon till dig också att kombinera med trombylen.


    Nör jag är gravid och gör vul så slår hjärtat men livmodern är de blod i . Ingen som vet varför ?
  • mli01
    UndrandeSökare skrev 2016-10-14 13:54:42 följande:

    Mli01 - Din läkare har fel, det skadar aldrig att tillföra progesteron om du följer bruksanvisningen. Däremot säger läkare ibland saker för att slippa skriva ut medicin tex "det beror bara på otur, försök igen" eller " dina ägg är för gamla" eller " det finns ingen hjälp mot missfall". Allt detta är fel. Det finns alltid en orsak till missfall, och otur är ingen orsak !

    Katten- Lennart håller på med studier av Trombyl. Där får man endera medicin eller sockerpiller, och man vet inte om man får trombylen eller sockerpillren.

    Vill du verkligen vara säker på att du får verksam medicin så leta upp en läkare som skriver ut eller köp Albyl Minor. När missfall kommer kan vara slumpvis, men inför nästa graviditet se till att du får tillgång till mediciner. Kolla gärna på www.fertilitetsguiden.com

    Jättebra sida med massor med info samt felsökningsschema vid infertilitet.


    Okej då ska jag försöka prata med han .. Jag äter folsyra zink magnesium och trombyl
  • UndrandeSökare

    Hej! Fragmin är blodförtunnande sprutor man tar själv i magfettet. Oftast en varje dag. Kan lösa upp blodproppar som bildats.

    Trombyl är tabletter som är svagt blodförtunnande och kan förebygga blodproppar i tex moderkakan.

    Fragmin och Trombyl ger extra bra effekt om man tar båda, därför skriver läkarna ibland ut båda.

    Prednisolon är kortisontabletter som lugnar ner immunförsvaret. Kvinnans immunförsvar kan överreagera och betrakta det befruktade ägget som en cancercell eller en inkräktare som den försöker döda. Lyckas immunförsvaret så dör fostret.

    Om du inte lyckas få det utskrivet av din läkare så kontakta den privata kliniken FertilitetPlus i Stockholm så kan de nog hjälpa dig.

Svar på tråden 6 missfall