• Anonym (M)

Blev tillsagd att dra för det här är inte mitt hem

Jag blev just tillsagd att jag kunde dra för det här är fan inte mitt hem... Nähäpp... Jag bad bonus som är 19 år sänka volymen för klockan var kvart över tio... När hon inte gjorde det blev jag förbannad och så att hon kan tänka efter hon också att yngre barn vill sova och sänker hon inte så kommer jag slänga ut dom satans högtalarna der första jag gör... Då öppnade hon dörren och skrek att jag kunde dra för det här är inte mitt hem.. Och att vi minsann aldrig visat henne hänsyn... Mina ungar *som vanligt får dom skulden* är uppe klockan åtta varje helg och skriker..... Uh... Dom har inte ens kompisar som sover över varje månad... Än mindre varje helg..

Så fort jag säger nånting så slås det tillbaka att jag är orättvis och bara är på dom.. Att dom inte känner sig hemma längre... Och sambon blir sur på mig.. Men jag ställer sällan kravbrev när jag gör det är det att man ska städa undan efter sig. Värre saker har jaga aldrig sagt till om...

• Svar på tråden Blev tillsagd att dra för det här är inte mitt hem
  • jagärjagvemärdu
    nihka skrev 2016-01-31 11:29:38 följande:
     Tagga ner lite. IGEN i tråden har föreslagit att hon ska skaffa lägenhet.
    Det är FLERA som skrivit "borde hon inte flytta hemifrån snart?" Har inte sagt något om att slänga ut.
  • jagärjagvemärdu

Tror ni det är lätt att skaffa lägenhet i städerna runt omkring då? Min väninna fick en lägenhet i en stad (håla) efter nästan 2.5 år i bostadskö. Sen kanske inte alla har körkort och bil heller så man kan pendla? Nu får ni allt ge er.

• jagärjagvemärdu
    Anonym (M) skrev 2016-01-31 11:44:04 följande:
    Jag har pratat med många på jobbet som har tonåringar eller haft tonåringar och ingen har haft det så här... Och dom som känner igen lite av attityden har varit med om det med sina 15 år inför inte med nån som är så här pass gammal... Så nej jag köper inte att det här är normalt eller ok beteende för en som snart fyller 20...
    Ditt beteende är mer omoget än hennes. Att spela musik om kvällarna är inte konstigt. Att hota en annan vuxen med att förstöra dennes saker är inte normalt.
  • Anonym (M)
    jagärjagvemärdu skrev 2016-02-01 03:10:59 följande:

Ditt beteende är mer omoget än hennes. Att spela musik om kvällarna är inte konstigt. Att hota en annan vuxen med att förstöra dennes saker är inte normalt.

Det handlar inte om bara musiken... Eller att man spelar om kvällarna men jag kan faktiskt inte tycka det är normalt att trots en diskussion fler gånger om det här med att inte spela så det dunkar i övriga huset efter klockan tio för att andra ska sova ändå måsta säga till varje kväll om att det ska sänkas... Hon kan klockan.. Hon skiter vara i att visa hänsyn.. Samma med att komma hem klockan två på natten och smälla igen dörren så alla vaknar istället för att stänga igen den normalt dvs lungt och stilla...

När du ser på serier till klockan tre har du då sådan volym att ingen annan kan sova eller anpassar du volymen efter tiden på dygnet... Det är ju samma som att du i lägenhet måste ta hänsyn till övriga boende efter en viss tid annars blir du anmäld och kan tom bli vräkt...
  • BioBonus
    jagärjagvemärdu skrev 2016-02-01 03:09:39 följande:

Tror ni det är lätt att skaffa lägenhet i städerna runt omkring då? Min väninna fick en lägenhet i en stad (håla) efter nästan 2.5 år i bostadskö. Sen kanske inte alla har körkort och bil heller så man kan pendla? Nu får ni allt ge er.

Och min son fick lägenhet efter två veckor med pendlingsavstånd till en av sveriges största städer. Han har inget körkort utan får ta tåget. Så visst går det. Även hans två kompisar har nu flyttat hemifrån utan större problem (20). 
  • BioBonus
    jagärjagvemärdu skrev 2016-02-01 03:02:42 följande:
    Förstår inte vad det är hon har gjort fel? Lyssnat på musik klockan 22 på kvällen? Gud vad hemskt... Jag tittar på serier klockan 3 på natten och är snart 22 år hemskt ju!!!
    Men jag förutsätter att du inte har volymen på max så att resten av din familj inte kan sova?
  • Anonym (öh)
    BioBonus skrev 2016-02-01 08:08:00 följande:
    Men jag förutsätter att du inte har volymen på max så att resten av din familj inte kan sova?
    Det står inte vad jag kan se någonstans att ts styvbarn spelade på max heller. Olika människor har ju olika tolerans för ljud, kanske ts tolerans är låg. 
  • Ess
    Anonym (öh) skrev 2016-02-01 09:54:11 följande:
    Det står inte vad jag kan se någonstans att ts styvbarn spelade på max heller. Olika människor har ju olika tolerans för ljud, kanske ts tolerans är låg. 
    Det spelar ingen roll om volymen står på max eller på mitten. Så länge det dunkar i huset och stör de som ska sova, så är det inte ok.
  • Anonym (öh)
    Ess skrev 2016-02-01 10:44:04 följande:
    Det spelar ingen roll om volymen står på max eller på mitten. Så länge det dunkar i huset och stör de som ska sova, så är det inte ok.
    Jag tycker att det spelar roll. Det finns ju människor som är orimligt lättstörda. Sådant kan bero på ljudöverkänslighet (som bör arbetas bort) men det kan också bero på att kvinnan (mannen i förekommande fall) i fråga inte själv haft tonårsbarn utan har mindre barn och har pga det betydligt större tolerans för ljud som hör småbarnsåldern till än för ljud som förekommer i tonåringars tillvaro. 
  • Brumma
    jagärjagvemärdu skrev 2016-02-01 03:02:42 följande:

Förstår inte vad det är hon har gjort fel? Lyssnat på musik klockan 22 på kvällen? Gud vad hemskt... Jag tittar på serier klockan 3 på natten och är snart 22 år hemskt ju!!!

Det gör jag också. Men jag har inte sådan volym att det stör familjemedlemmar som skall sova..

Hänsyn är ngt man bör ha lärt sig vid nitton års ålder. Har man inte det så nej, det lär man väl inte ha lärt sig vid 22 heller..
Svar på tråden Blev tillsagd att dra för det här är inte mitt hem