• Anonym (?!?)

Kliver ni upp med skolbarnen en ledig vardag?

Anonym (F) skrev 2016-01-30 17:29:13 följande:

Jag tycker inte du gör fel. Jag hade inte kunnat ligga kvar i sängen när mitt stora barn som är tolv går upp. Samvaro är aldrig fel! Ibland blir hen tvungen att klara det själv och det funkar bra men hen tycker det är rätt tråkigt. Hen känner sig tryggare med sällskap och det tror jag är bra. Du behöver ju inte curla och göra allt åt barnen på morgonen utan försöka låta dem klara sig själva med ditt sällskap.

Varför skriva hen ? Ganska fånigt när du är anonym ????
  • Anonym (?!?)
    Anonym (Petrus) skrev 2016-02-04 07:56:39 följande:

Well DU tycker att du behöver sitta med barnen på morgonen. Men ÄR det så? Vilket är en helt annan sak...den som curlar sina barn brukar ju aldrig erkänna det.. Säger inte att det är så men väl värt att tänka på.

Jag går inte upp. Förbereder frukost kvällen innan, dukar och så. Barnen går upp själv och äter frukost och packar väskorna. De påminner och hjälper varandra. Jag behövs inte på morgonen såvida det inte är något särskilt, då väcker de mig.

Det har knappast med curling att göra för att man bryr sig om sina barn o går upp o säger hej då när dom ska till skolan . Är väl mera curling att duka o förbereda frukost dagen innan för att man själv ska slippa kliva upp .
  • Anonym (?!?)
    Anonym (Petrus) skrev 2016-02-04 08:24:14 följande:
    Slippa?

Jag jobbar natt och sover på morgonen. Kommer hem en timme före deras klockor ringer.
    Och ? Gå o lägg dig när dom gått då ? Någon är väl hemma på natten o kan gå upp med dom oxå om du inte orkar .
  • Anonym (?!?)
    Anonym (Petrus) skrev 2016-02-04 08:47:09 följande:
    Varför måste någon gå upp med dem? Enligt vilken lag då?

Vi äter frukost ihop på helgerna hela familjen.
    Vem har sagt det är en lag ?
    Dom som bryr sig om o vill att barnen ska känna att man finns där o känna trygghet gör det
Svar på tråden Kliver ni upp med skolbarnen en ledig vardag?