Är kär i en pappa som väntar barn
Jag har ett stabilt liv, lever med min sambo i en storstad. Jag är högskoleutbildad och gör praktik på ett stort varuhus och pendlar dit med tåg. På tåget finns det en kille som jag började prata med. Han är väldigt charmig, rolig, söt. Vi har en del gemensamt i vår uppväxt och jag känner sån gemenskap. Han är lycklig med sin flickvän sedan åtta år tillbaka och dom väntar sitt första barn. Vi har börjat gå promenader, jag har fått följa med hem till honom och se deras bostad men aldrig träffat flickvännen. Vi har sms-kontakt varje dag, flera gånger om dagen. Ibland kramas vi när vi skiljs åt. Jag märker att han börjar få känslor för mig, han tittar på mig och försöker röra mig när han har chansen. Hans flickvän har bett honom att sluta ha kontakt med mig, men han tycker att jag har blivit så viktig i hans liv. Hans flickvän ringde även mig vid ett tillfälle och sa att hon var väldigt orolig över vår kontakt och undrade om något hade hänt mellan oss. Jag sa att vi bara är kompisar och att det vore tråkigt att avsluta vår kontakt. Jag ser framför mig att han och jag kommer bli ett kärlekspar inom snar framtid. Han har sagt att han inte längre är lycklig med flickvännen och tänker på mig. Det är ju synd om flickvännen men vår kärlek måste väl gå i första hand?