• Fhallstromios

Är kär i en pappa som väntar barn

Jag har ett stabilt liv, lever med min sambo i en storstad. Jag är högskoleutbildad och gör praktik på ett stort varuhus och pendlar dit med tåg. På tåget finns det en kille som jag började prata med. Han är väldigt charmig, rolig, söt. Vi har en del gemensamt i vår uppväxt och jag känner sån gemenskap. Han är lycklig med sin flickvän sedan åtta år tillbaka och dom väntar sitt första barn. Vi har börjat gå promenader, jag har fått följa med hem till honom och se deras bostad men aldrig träffat flickvännen. Vi har sms-kontakt varje dag, flera gånger om dagen. Ibland kramas vi när vi skiljs åt. Jag märker att han börjar få känslor för mig, han tittar på mig och försöker röra mig när han har chansen. Hans flickvän har bett honom att sluta ha kontakt med mig, men han tycker att jag har blivit så viktig i hans liv. Hans flickvän ringde även mig vid ett tillfälle och sa att hon var väldigt orolig över vår kontakt och undrade om något hade hänt mellan oss. Jag sa att vi bara är kompisar och att det vore tråkigt att avsluta vår kontakt. Jag ser framför mig att han och jag kommer bli ett kärlekspar inom snar framtid. Han har sagt att han inte längre är lycklig med flickvännen och tänker på mig. Det är ju synd om flickvännen men vår kärlek måste väl gå i första hand?

• Svar på tråden Är kär i en pappa som väntar barn
  • mammamattefru
    Fhallstromios skrev 2016-01-30 06:53:09 följande:

Jag har ett stabilt liv, lever med min sambo i en storstad. Jag är högskoleutbildad och gör praktik på ett stort varuhus och pendlar dit med tåg. På tåget finns det en kille som jag började prata med. Han är väldigt charmig, rolig, söt. Vi har en del gemensamt i vår uppväxt och jag känner sån gemenskap. Han är lycklig med sin flickvän sedan åtta år tillbaka och dom väntar sitt första barn. Vi har börjat gå promenader, jag har fått följa med hem till honom och se deras bostad men aldrig träffat flickvännen. Vi har sms-kontakt varje dag, flera gånger om dagen. Ibland kramas vi när vi skiljs åt. Jag märker att han börjar få känslor för mig, han tittar på mig och försöker röra mig när han har chansen. Hans flickvän har bett honom att sluta ha kontakt med mig, men han tycker att jag har blivit så viktig i hans liv. Hans flickvän ringde även mig vid ett tillfälle och sa att hon var väldigt orolig över vår kontakt och undrade om något hade hänt mellan oss. Jag sa att vi bara är kompisar och att det vore tråkigt att avsluta vår kontakt. Jag ser framför mig att han och jag kommer bli ett kärlekspar inom snar framtid. Han har sagt att han inte längre är lycklig med flickvännen och tänker på mig. Det är ju synd om flickvännen men vår kärlek måste väl gå i första hand?

Barnet går alltid i första hand. Inte du. Orlar knappt ens lägga tid på att svara, patetiskt. Kan inte folk låta upptagna män vara eller det kliar för mycket mellan benen.. Hade nog grävt ner dig på en åker..
  • Liveonce

Håll dig borta tills dem fått barn. Är själv nybliven småbarnsförälder. Eftersom båda parter går igenom mycket under grav. Samt första tiden Med nya barnet ska man låta sånna par vara ifred.

Det ni gjort är att byggt upp en relation som troligen annars inte hade gått såhär långt.

Har du någon respekt för andra så låter du dem skaffa sitt barn i lug och ro.

Att lämna en gravid är något av det värsta en man kan göra och tro mig den dagen du själv är gravid fattar du vilket as han är.

• elefantis
    Liveonce skrev 2016-01-30 07:08:00 följande:

Håll dig borta tills dem fått barn. Är själv nybliven småbarnsförälder. Eftersom båda parter går igenom mycket under grav. Samt första tiden Med nya barnet ska man låta sånna par vara ifred.

Det ni gjort är att byggt upp en relation som troligen annars inte hade gått såhär långt.

Att lämna en gravid är något av det värsta en man kan göra och tro mig den dagen du själv är gravid fattar du vilket as han är.

• The one in Blue

Se det så här...

Hade du velat leva ihop med en man som stöter på andra medan du bär hans barn?

Inte?

Inled ingenting med en sån man då.

• äldreochklokare

nej fy backa!
    Är du en sån där tjej som "vill se om hon kan få den upptagna killen"? En av mina bästa kompisar i skolan var sån, helt avskyvärd. Jag tänkte inte så mycket på det tills hon försökte med min kille. 

Inget gott kommer ut av detta, killen är ju dum som fortsätter snacka med dig när hans tjej tom ring dig. Det du kan göra är att vara den mogna av er och säga att ni får sluta md det här!

• Lilla Gs mamma
    Liveonce skrev 2016-01-30 07:08:00 följande:

• hg129012

Som alla andra skriver. Låt han va!! Stackars flickvän som går o bär på hans barn :(

• Ess

AVBRYT OMEDELBART KONTAKTEN!!
    Eftersom du sätter dig själv främst, så är det inte lönt att dra upp den stackars flickvännen eller barnet som inte får växa upp med båda sina föräldrar.
    Men för DIN EGEN SKULL så dumpa flirten. Har du ens en aning om vad det innebär att bo med en som har barn sen tidigare?

Hur mycket bråk och tjaffs det innebär, som kommer att slita enormt på er relation?
    Speciellt med tanke på att hon kommer att va ganska svår att samarbeta med eftersom han ful dumpar henne. Även om de gjort slut långt innan och barnen hyfsat stora, så hade jag avrått dig för du anar inte hur mycket det finns för den andra föräldern att bråka om, om den känner för det.

Vill du "dela" honom med exet?
    För barnet är inte ens fött ännu och vill han bygga en relation till barnet så kommer han att tillbringa mycket tid hemma hos henne för att bygga band med barnet. Kanske även va med på mvc besök, ul, och förlossningen.

Det finns hur mycket som helst på minus sidan när det gäller barn sen innan. För din egen skull avsluta all kontakt utanför jobbet, och sluta gå rundor med honom. Håll dig neutral och koncentrera dig på din sambo, för snygga trevliga killar kommer alltid att korsa din väg och du kan ju inte bli ihop med alla du tycker är trevliga.

• yodi

är en kille som överger sin gravida sambo verkligen något att ha?

och nej att man är kär övertrumfar inte allt.

Svar på tråden Är kär i en pappa som väntar barn