• malre

Återföring av blastocyst

Grattis Stajlish! Vi var i en annan tråd. vi skulel ha FET nästan samtidigt. Men min ÄL kom aldrig så jag hoppas på samma tur som dig nu i februari :)

• malre
    Cyanea skrev 2016-02-02 15:14:24 följande:

Du kan absolut köra yoga på morgonen, men jag tvivlar på att det ökar chanserna. Hade det funnits något du kunde göra hade de tveklöst bett dig om att göra (eller inte göra) det. Sorry, detta beror till minst 99% på embryot. Klarar det att leva fäster det. Klarar det inte att leva blir det ingenting. 

Det är ju större chans (tror ca 60%) att bli gravid om man får tillbaka en blastocyst. Så luta dig bara tillbaka och ta hand om dig själv för din skull - inte embryots. 

Hur går det för dig? Det är väl snart dax? :)
  • malre
    Cyanea skrev 2016-02-03 09:02:46 följande:
    Tackar som frågar :) Det går väl sådär. BF+5 idag, gjorde hinnsvepning igår och har haft mensvärk till och från sedan dess, men ungen verkar inte det minsta sugen på att komma ut :( De verkar ha gjort ett bra jobb med blastocysten de satte in - nu vill den inte ut ;) 
    Den kommer :). Jag håller tummarna för dig och hoppas du får en lätt förlossning.

Hoppas de lyckas haka fast min blastis lika bra :)
  • malre
    Cyanea skrev 2016-02-03 09:28:49 följande:
    Tack :) 

Det håller jag verkligen tummarna för. Vilken dag är det återföring? Det bra med blastocyster är ju att det är större chans att det leder till graviditet, tror det är hela 60% jämfört med "normala" 40% :) 
    Jag inväntar min äl. I januari uteblev den, så förhoppningsvis sker det nu i februari. Jag brukar ha äl, så jag utgår från att den inte hoppar över två månader i rad... men man vet ju aldrig
  • malre
    Tussebus skrev 2016-02-03 18:35:25 följande:

Hej! Hoppar i här. Är på Rd 7 efter återföring av fem-dagars. BIM var igår men har inga symtom. Td på tisdag.

Håller tummarna!
  • malre
    Cyanea skrev 2016-02-03 14:21:28 följande:
    Åh, den väntan har jag också gjort... Hatar att vänta. Hatar att inte veta. Bara så du vet finns det hjälp att få ifall du skulle hoppa en ÄL till. Jag slutade ägglossa efter ET (inte på grund av IVF utan utbrändhet), så då fick jag göra stimulerade cykler. Enkelt att göra och ingen väntan på ÄL vilket kändes jätteskönt. Håller tummarna för att du slipper vänta på det i alla fall och snart får din lilla eskimå tillbaka :) 
    Bra att veta att man kan få hjälp. Jag hoppas ju så klart den ska komma naturligt, jag känner mig frisk och välmående, så inget sånt borde störa. Ska på UL nästa vecka inför den kommande äl för att se om det växer nån blåsa som den ska.
    Det gjorde det sist också visserligen, men den verkade ha "ångrat" sig. Hoppas denna vill släppa :)
  • malre
    Cyanea skrev 2016-02-03 14:21:28 följande:
    Åh, den väntan har jag också gjort... Hatar att vänta. Hatar att inte veta. Bara så du vet finns det hjälp att få ifall du skulle hoppa en ÄL till. Jag slutade ägglossa efter ET (inte på grund av IVF utan utbrändhet), så då fick jag göra stimulerade cykler. Enkelt att göra och ingen väntan på ÄL vilket kändes jätteskönt. Håller tummarna för att du slipper vänta på det i alla fall och snart får din lilla eskimå tillbaka :) 
    Det verkar som om min äl inte kommer komma den här månaden heller...Bläää

Hur gör de en stimiulerad FET?
  • malre
    Tussebus skrev 2016-02-03 18:35:25 följande:

Hej! Hoppar i här. Är på Rd 7 efter återföring av fem-dagars. BIM var igår men har inga symtom. Td på tisdag.

Hej

Hur har det gått för dig?
  • malre
    stajlish skrev 2016-02-16 21:34:57 följande:
    Hur går de för dig?
    Blir FET nu i veckan, äntligen!
  • malre
    Cyanea skrev 2016-02-24 11:26:35 följande:
    Man använder t.ex. Suprecur för att först nedreglera, sen tar man en tablett som heter Progynon för att bygga upp en slemhinna. Några dagar innan embryot sätts tillbaka (så många dagar som embryot är odlat) tar man progesteron. Man behöver alltså ingen ägglossning, slemhinnan byggs upp ändå och progesteronet tillsätts :) 
    malre skrev 2016-02-17 07:44:22 följande:
    Blir FET nu i veckan, äntligen!
    Vad underbart att höra - stort lycka till!!! Jag håller tummarna :D 
    Hur har det gått med dig?  länge sen man såg dig här så att säga.
    Jag gjorde FET förra veckan, men idag kom det lite blod. Antar det är kört den här gången också :(
  • malre

Ett stort grattis till dig, jag kan tänka mig stt du är helt kär. Hopas du har repat dig efter förlossningen.

Jag blödde lite i morse men sen inget mer. Har bim imon eller fredag. Ja ja det är väl bara att vänta och se hur det utvecklas. Men känns som om mensen är på gång

• malre

TD är den 2/3. Men mensen borde komma innan. Tack du är omtänksam :) det är ok att peppa men jag har nog gett upp hoppet för den här gången

• malre
    Cyanea skrev 2016-02-26 10:05:22 följande:
    Segt att det är några dagar kvar till dess :( Jag kommer hålla tummarna för dig. Hoppas verkligen att detta går vägen <3
    Tack, men det blev inget. Mensen är här och testet är negativt (testade på RD 8). Får ställa in mig på en ny omgång med sprutor och äp...
Svar på tråden Återföring av blastocyst