Hatar min bonus
Hata är ett starkt ord, kommer du att hata dina egna barn när dom blir jobbiga?
Hata är ett starkt ord, kommer du att hata dina egna barn när dom blir jobbiga?
Ja, hata är ett starkt ord.
Och nej jag tror inte att jag kommer att hata min egna barn.
Men när man måste bo med en odräglig skit unge som jag inte har valt för 5 öre som dessutom vad det känns som, gör allt för att jävlas med mig. Ja då hatar jag henne.
SOM JAG VISSTE GICK JU ALLA BANNAS. MIN FRÅGA ÄR FORTFARANDE: TYCKER NI DET ÄR OKEJ ATT JAG SKA BEHÖVA LÄMNA MITT SOVRUM???
Varför?
Hon får vara i fred på sitt rum, varför får då inte jag vara i fred i mitt rum?
För min del använder man ordet hata om tex Breivik eller Hitler, inte om ett bonusbarn.
Men fan lugna ner dig.
Jag tror de flesta sjuåringar blir tacksamma över våfflor eller hjälp med något speciellt och en hel massa grejer men jag tror det är dumt att förvänta sej tack för att man tar dom till skolan på morgonen. Eller att man kostar på värme i deras rum eller tvättar deras lakan. Jag tror helt enkelt att man blir väldigt besviken då. Var vi som är vuxna nu tillräckligt tacksamma över våra föräldrars omsorger, sa vi tack om våra mormödrar passade oss en helg? Hade vi koll på att leksaken vi blev glada över kostade 20 kronor men att sovrummet vi upptog kostade familjen mycket mer i hyra? Mina barn brukade inte tacka för att dom fick vara hemma tills skolan började, det skulle varit sorgligt om de känt sej tvungna. Antingen måste barnet gå på fritids vare sej det vill eller inte eller så ordnar de vuxna det på annat sätt, men inte med att skuldbelägga barnet och gnugga in vilket besvär det är och så tacksamt det ska vara över det trista besvär det orsakar . Jag blir upprörd över inställningen att en sjuåring ska säga tack för att de vuxna i hennes liv tar hand om henne.
Ts kille kan börja tidigt och veta att hans dotter har det bra innan skolan, det är bra för honom och borde vara en fördel för ts också att hennes sambo kan börja tidigt och komma hem tidigare än om han skulle lämna.
Han är ju inte ens så pass intresserad så han är medveten om vad som pågår. Han märker inte att sambon mår dåligt, och han märker inte att hans dotter mår dåligt... Så ja, du har helt rätt i att han är oansvarig.
Vi vet fortfarande inte om ts verkligen hatar flickan, eller helt mänskligt uttryckte sig så i affekt när det dåliga måendet blev överväldigande.
Återigen - Vad man skriver/känner när tröttheten, hopplösheten, rädslan, besvikelsen, sorgen, ilskan, frustration osv osv väller över en, stämmer oftast inte överens med den man egentligen är och känner.
En sönderstressad och frustrerad hjärna blir ologisk och orationell. Att klassa ts som en barnhatare/barnmisshandlare utifrån det hon i sitt dåliga mående har skrivit här är onödigt av oss som inte befinner oss under samma stress.
Är det inte då bättre att vi slutar fokusera på vad det är hon behöver hjälp och stöttning med för att på bästa sätt för alla parter ta sig ur den onda cirkeln, istället för att hänga upp oss på hur hon uttrycker sig?
Och det hjälper situationen hur? Var det verkligen det viktigaste att reda ut här?
Säg nu att det verkligen är så att ts hatar barnet - Hur hjälper man henne bäst då att ta sig ur det? Genom gång på gång påpeka det och berätta för henne hur fel det är att känna så, eller att komma med konstruktiva och praktiska råd som är till nytta för alla inblandade?
Ovsett ts känslor så är ju situationen densamma. För det började ju inte med att ts tog avstånd pga sina negativa känslor.
Och en sak till, ts man/sambo: köp en laddare