Anonym (Trött) skrev 2016-01-30 14:28:22 följande:
Nej. Får jag barn kommer bonus inte att få vara med när jag tex ammar. Det är min tid med mitt barn. Hon vill inte ens ha syskon, jag vart gravid och fick missfall. När hon fick veta att hon skulle få syskon började hon gråta när missfallet berättades så var hennes ända kommentar: skönt.
du har nog tyvärr en inte helt realistisk bild av hur det är att ha en bebis om det finns äldre syskon. Du kommer inte helt kunna alltid vara ensam med bebisen. det här måste du och pappan prata om
innan fler barn föds in i denna familj. Det kommer inte lösa något att skaffa fler barn, det kommer bara addera på problemen. För både er och alla ev barns skull behöver ni genast diskutera detta och hitta en lösning
du låter riktigt barnslig när du säger "hon ville inte ens ha syskon". Hon är ju ett barn!
Diskutera med mannen, berätta allt du fundera på så får han snacka med dottern sen om de sakerna i den rena vardagen som måste kunna fungera, tex detta med att man kan stänga in sig i sitt eget rum, att hon inte kan "köra ut dig" osv. Men sen måste du och mannen diskutera er framtid. Kan gissa att ni troligen har väldigt olika bilder av hur det ska fungera om det blir fler barn.