Hatar min bonus
TS, du har all rätt att vara ensam i ditt sovrum! Och att sätta ner foten mot barnets bortskämda beteende! Men varför i allsin dar skämmer ni bort barnet genom att låta det göra vad det vill exakt när det vill och genom att laga den mat barnet ber om???
Om jag vore du så skulle jag backa undan från allt ansvar för barnet på en gång. Att bli särbo är en lösning. Att du slutar ta föräldraansvar för barnet är en annan. Låt pappan sköta lämning och hämtning, då slipper du dessutom vara ensam hemma med barnet varje dag med fullt ansvar för frukost, mellis och sysselsättning. Låt pappan stå för allt "jobb" kring barnet, det är hans barn.
Jag tror att du kommer må mycket bättre om du inte behöver leka förälder, då får du dessutom en mycket mer avslappnad relation till barnet istället för den ni har nu där ni båda två är påtvingade varandra. Den enda som förlorar på att du backar är pappan som då tvingas ta sitt ansvar för ett barn han har satt på jorden.
Mitt sista råd är att vänta med att skaffa barn tillsammans med den här mannen tills du ser att han tar sitt ansvar utan att tjata på dig om att kliva in som förälder.