• Anonym (K)

Hatar min bonus

TS, du har all rätt att vara ensam i ditt sovrum! Och att sätta ner foten mot barnets bortskämda beteende! Men varför i allsin dar skämmer ni bort barnet genom att låta det göra vad det vill exakt när det vill och genom att laga den mat barnet ber om???

Om jag vore du så skulle jag backa undan från allt ansvar för barnet på en gång. Att bli särbo är en lösning. Att du slutar ta föräldraansvar för barnet är en annan. Låt pappan sköta lämning och hämtning, då slipper du dessutom vara ensam hemma med barnet varje dag med fullt ansvar för frukost, mellis och sysselsättning. Låt pappan stå för allt "jobb" kring barnet, det är hans barn.

Jag tror att du kommer må mycket bättre om du inte behöver leka förälder, då får du dessutom en mycket mer avslappnad relation till barnet istället för den ni har nu där ni båda två är påtvingade varandra. Den enda som förlorar på att du backar är pappan som då tvingas ta sitt ansvar för ett barn han har satt på jorden.

Mitt sista råd är att vänta med att skaffa barn tillsammans med den här mannen tills du ser att han tar sitt ansvar utan att tjata på dig om att kliva in som förälder.

• Anonym (K)
    Ess skrev 2016-01-31 19:10:54 följande:
    Det är en väldig skillnad när en förälder ger omvårdnad, och när en utomstående gör det. Annars tycker jag helt enkelt att ts ska sluta med allt hon gör för flickan och se hur lång tid det tar innan flickan kommer och frågar om hon inte kan hämta henne tidigare. 
    Då kan hon själv ta det samtalet som pappan borde tagit med flickan, att ts faktiskt inte tycker det är kul att göra något för henne när den enda "tacken" hon får är att flickan bär sig illa åt mot henne och aldrig säger något positivt. Så länge hon bär sig åt så, så kommer ts inte att varken hämta henne eller göra något annat för hennes skull.

Även en 7 åring måste veta vart gränsen går, speciellt mot en utomstående där det är superviktigt att bära sig bra åt för att bli omtyckt.
    Men jag anser att det är en förälders sak att ta det samtalet. 

Sen det du skriver i sista stycket att det är bra för killen att han kan börja tidigt och ev gå hem tidigare. Anser du inte att det heller är värt ett tack så mycket åt den person som gör det möjligt för honom?
    För mig är det självklart att pappan ska vara j-kligt tacksam över att ha en gratis barnflicka som sköter lämning och hämtning. Han borde behandla ts som en drottning med tanke på allt som ts gör för hans barn! Pappan borde definitivt tacka ts varje dag för att hon gör hans jobb åt honom.
  • Anonym (K)
    Anonym (nice) skrev 2016-02-03 14:28:36 följande:
    Lite lustigt hur man kan uppfatta en ts så olika. Drömmer
    Du vill gärna beskylla pappan för allt möjligt, medan jag ser att ts skriver att pappan:

1 - inte ser/hör vad dottern säger till ts/gör mot ts

2 - Säger ifrån ordentligt till dottern och står på sig trots att dottern då tjurar

Jag anser att ts snarare bör rannsaka sitt eget agerande i första hand!
    Men självklart bör hon även försöka prata med sin sambo - både om hur hon uppfattar situationen med hans familj (han själv och dottern), men man kan också hoppas att de tillsammans beslutar sig för att lugna sig med gemensamma barn tills allt eventuellt börjar fungera i hemmet.
    Ts har sagt till pappan att hon vill bli särbo men han vägrar det. I mina ögon tar ts sitt ansvar när hon vill bli särbo.

Men jag förstår att pappan inte vill bli avmed sin obetalda barnflicka! Hur bekvämt som helst att slippa lämna och hämta på fritids.
Svar på tråden Hatar min bonus