• smulpaj01

Hatar min bonus

ungbrunett skrev 2016-01-31 10:48:57 följande:
    ????

Vän med en "Bonus"? Du har aldrig varit i situationen, det står klart. Det är en utopi, att man ska vara vän med ett barn i ens hem som man tvingas bo med hela tiden. Ett skämt. 

Om ts skaffar barn har detta INGENTING med hennes mans barn att göra. Hon skaffar knappast ett syskon till mannens dotter. Vad för bild har du av livet? Om ts skaffar ett barn så är det för att HON vill ha ett barn!! Helt oberoende av mannens dotter. Jag blir sjukt frustrerad av det du säger.. Det är knappast för att få ett syskon till ett barn som inte är ts!! 
    Och jag blir sjukt provocerad av det du skriver!

Om ts och mannen skulle skaffa gemensamt barn (vilket jag verkligen hoppas inte kommer ske!) så ÄR DET ETT SYSKON till mannens barn oavsett vad ts "tycker" om den saken!

Detsamma gäller om du (Gud förbjude) skulle skaffa en unge med mannen du bor med så blir det SYSKON till hans barn!

I ditt fall hoppas jag dock VERKLIGEN att mannen kommer till insikt och kastar ut dig innan något sådant råkar ske!

Självklart blir många vettiga normalt fungerande människor både vän med och faktiskt älskar sina BONUS barn!

Har man inte den förmågan ska man hålla sig undan ungar! Punkt!!!
  • smulpaj01
    ungbrunett skrev 2016-01-31 12:40:09 följande:

Redan etablerad familj? Du menar den familjens som ts man och hans ex bröt upp när de separerade, eller? Nu träffades ts och hennes man och de kom fram till att de vill vara med varandra. Eller menar du att ts kom in som en ångvält, körde ut barnets mamma och hävdade sin plats där? Inte särskilt troligt va? Varför kommer du med denna exploderande retorik från ingenstans? Varför ska ts ta sig till barnet om detta enligt dig är fakta? Ännu mindre anledning för ts att bry sig om barnet eller räkna in ts mans barn som en del av hennes familj.

Eh va?

Mannen och hans barn var en familj när ts involverades med den FAMILJEN!

Även Du kom in i en etablerad familj!
Svar på tråden Hatar min bonus