Anonym (nice) skrev 2016-02-01 10:42:16 följande:
Så du välkomnar en tant som HATAR dina barn. Vad trevligt för dina stackars ungar då!

Tvivlar på att det är en tant vi pratar om här. Med mina barn så hade det aldrig gått så långt som i ts fall. Både jag och barnens pappa hade ingripit för länge sedan.
Hon hatar givetvis inte barnet i sig, utan beteendet som tillåts av pappan och får henne att må väldigt dåligt. I affekt skriver man på det viset, vilket du hade insett om du hade varit det minsta kunnig i grundläggande och allmänt känd psykologi.
Så ja, mina barn hade varit lyckligt lottade med en bonusmamma som ts. En som engagerar sig och ställer upp med öppet hjärta. För som du ser var hon väldigt engagerad i tjejen i början. Fixa större rum, dekorera rummet, hämta och lämna på fritids för att hon ska slippa vara där hon inte trivs, laga den maten hon önskar... Det är långt mer än vad man kan förvänta av en bonusmamma.
Dessutom är jag övertygad om att ts bara har skrivit ett par exempel på av allt som hon har gjort. Pappan däremot... Vad gör han för att ts ska känna sig hemma? Vad gör han för att dottern inte ska behandla henne illa och bete sig så respektlöst som hon gör mot sin bonusmamma?
Om du ska slänga någon under bussen - börja i rätt ände!