Inlägg från: Anonym (nice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nice)

Hatar min bonus

Anonym (...) skrev 2016-02-01 10:27:55 följande:

Vad fan är det för fel på en del människor?!

Ts gör alla rätt och får galet mycket skit för det! Om det är någon som ska få skit så är det hennes sambo som inte tar tag i problemet.

Tycker så vansinnigt synd om alla bonusmammor som får slå knut på sig för att ändå bli behandlade som skit. Usch!

Tröttnar du på sambon så får du mer än gärna bli bonusmamma till mina barn ts. Pappan är ansvarstagande och duktig med barnen, jag är snäll och barnen är goa samt lyssnar för det mesta. Komsikom!

Så du välkomnar en tant som HATAR dina barn. Vad trevligt för dina stackars ungar då! Obestämd
  • Anonym (nice)

Kan du förklara VARFÖR du har flyttat in hos familjen efter så kort tid? Skaffa barn till en familj där INGET fungerar är ju helt vansinnigt!

Hur tänker folk? Bara på sig själv....... Suck! Obestämd

• Anonym (nice)
    Anonym (...) skrev 2016-02-01 15:34:36 följande:
    Jag hoppas det också

Nej, så har jag uppfattat det också. Omedveten, oförstående eller oförmögen är mina gissningar.

Om hon vill fortsätta leva med honom så bör hon ta upp det, annars kommer hon tillintetgöra sig själv och gå under. Pappan bör även ta upp det med biomamman samt kontakta BUP, då det är tydligt att flickan inte heller mår bra.

Hon kan inte lösa det här själv. Vad är det hon i så fall skulle "ta tag i"? Sitt mående kan hon söka hjälp för eller på annat vis råda bot på, men flickans beteende/mående är bio-föräldrarnas ansvar.

Vad ska pappan ta upp med biomamman? Det är inte biomamman som har låtit en helt okänd partner flytta in efter typ en kvart!

Detta är mannens sak att lösa och ska barnet behöva BUP pga att ts och mannen är så desperata att de inte kan skynda långsamt så är det bättre för barnet att hon får bo i trygghet hos sin mamma på heltid.
    Så ja, du kanske har rätt - pappan bör prata med biomamman om hon kan ta dottern på heltid eftersom hon är HATAD i hans hem och det inte fungerar för flickan att bo där längre!

• Anonym (nice)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 00:00:08 följande:
    Givetvis har hon tappat lusten till det efter att flickans sätt mot henne har förändrats. Hon är inte mer än människa. Lösningen är dock mer komplicerad än att den går att lösa genom att ts slutar skjutsa flickan till skolan.

Det här är dessutom inget som har pågått sen månader tillbaka, så en förändrad arbetsfördelning kräver troligtvis planering om pappan ska ta över de uppgifterna.
    Hur vet du att detta inte pågått i månader? Har inte läst något om det från ts.

Planeringen blir så som det skulle vara om pappan varit ensamstående, alltså som det var innan ts flyttade dit. 

En flytt hem för ts behöver ju inte innebära att ts och pappan gör slut på sitt förhållande. De kan fortfarande dejta, men till en början kanske mest på barnfri tid och låta dottern vänja sig vid- och lära känna ts!
  • Anonym (nice)
    Skriver av ts:

Men
    ju flera pappa veckor det blir ju mera ogillar jag barnet. Hon är på riktigt odräglig. Gnällig och bio mamman skämmer bort henne

så jag slipper henne

Ja, hata är ett starkt ord. 

Men när man måste bo med en odräglig skit unge som jag inte har valt för 5 öre som dessutom vad det känns som, gör allt för att jävlas med mig. Ja då hatar jag henne. 

Min lösning: Jag vill bli särbos, jag vill inte vara här dom veckorna ungen är här. Vill han att jag ska bo här på heltid så får hon vara här varannan helg eller nått. 

NU kom skitungen ut 

Jag tror att detta hat är ömsesidigt från ts och dottern och jag tror att anledningen är för att allt har gått alldeles för fort!!!

Att ts och mannen ens DISKUTERAR att skaffa gemensamt barn i detta läge är faktiskt efterblivet! Stackars dottern säger jag bara........ Obestämd

Enda chansen att rädda denna relation är om ts väljer att flytta hem igen!

• Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 10:25:03 följande:
    Problemet ligger i att du ej förstår att det spelar ingen roll hur mycket än ts bjuder till mot dottern så länge ts inte har mannens stöd i uppfostran gällande dottern.
    Men hur ska mannen veta att ts behöver någon uppbackning när ts inte ens har NÄMNT något till sambon?

Enligt sambons vetande är dottern förmodligen väldigt väluppfostrad!
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 10:39:40 följande:
    Förslagsvis att ts tar en diskussion med sambon om det,då sambon verkar vara "för omogen" för att själv se det.
    Ja fast man kan ju undra hur allvarligt problemet är eftersom hon inte ens har PRATAT med sambon än? Det borde väl vara det första man gör? Innan man ens skriver en tråd på fl? Mycket märkligt och jag undrar vem som är omogen - ts eller sambon som inget vet? Drömmer

"Ska prata med sambon ikväll när hon sover."

Hur ska sambon kunna se något när dottern inte gör något fel framför sambon och ts inte säger något? Ska han agera tankeläsare menar du?
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 10:57:50 följande:
    Jag skulle inte vilja påstå alls att det är märkligt att först ventilera sina känslor /tankar för att sedan ta tag i det!

Jag tycker att sambon uppvisar ett omoget beteende som inte ser hur dottern beter sig mot ts!

Han skapar förvirring.
    Men jösses - du läser ju inte ens vad ts skriver!

Ts: "Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör..."

HUR kan det vara omoget av pappan att inte se något som barnet INTE GÖR FRAMFÖR PAPPAN?!!!
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 12:00:32 följande:
    Innebär detta att du tycker att mannen bör ta sitt ansvar att stötta ts i uppfostran gällande dottern?

Ts tillhör familjen (oavsett vad dottern tycker) då hon har ingått ett samboskap med mannen.
    Mannen tycker förmodligen inte att dottern är ouppfostrad eftersom ts gömmer sig och inte vågar (?) prata med sin sambo, kanske för att de inte känner varandra så bra och nyss flyttat ihop?!

Tror knappast att ts anser sig tillhöra dotterns familj eftersom hon skriver:

"Men när man måste bo med en odräglig skit unge som jag inte har valt för 5 öre"

Får verkligen VERKLIGEN hoppas att mannen står på sig och går emot ts stenhårt så ts INTE får igenom sin vilja detta!
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 12:24:04 följande:
    Betyder din tumme ner att du tycker att ts ska få igenom sitt krav?
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 13:12:21 följande:
    Du är väggen så länge du ej inser att mannen har lika stort i det hela som TS
    Nja, vad har han gjort fel förutom att låta ts flytta in efter typ en kvart?

Ts däremot verkar inte ha vett att flytta hem när hon HATAR sambons barn!

Barnet gör ingenting som inte är åldersanpassat i den situation ts och sambon försatt henne i! Flickan har inget val - det har ts men ts VÄLJER att utsätta flickan för hennes hat! Fruktansvärt!

Förstår att barnet blev glad att det inte blev något halvsyskon också till råga på allt elände hon får utstå!
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 14:54:01 följande:
    Du har slut på argument alltså!  
  • Anonym (nice)
    Ess skrev 2016-02-02 16:15:41 följande:
    Han kunde börjat med att säga nej till ts när hon gick all in direkt. Sedan kan han prova att prata i lugn o ro med både ts och dottern för att se hur de upplever situationen. Inte samtidigt naturligtvis.
    Jag tycker ts ska ta upp med mannen att dottern är elak när han inte ser det.

Sista stycket är bara elakt. Om dottern blivit ihjälkörd, hade din första kommentar till pappan varit -Det var skönt för din sambo att slippa henne!
    Nej självklart inte. Men jag kan förstå att dottern inte tycker det känns kul att pappa ska få en unge med en för henne helt okänd kvinna!

Ts och pappan blev ju gravida inom 6 månaders förhållande - DET tycker inte jag är särskilt vettigt faktiskt! 

Jag undrar om ts är ganska "gammal"? Alltså 40+ så det är därav det är så oerhört brådskande att skaffa barn?
  • Anonym (nice)
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 18:06:29 följande:
    Man undrar ju hur mogen ts är när hon måste gömma sig för att hon inte klarar av att ha en relation med en 7åring och vill packa och dra för att barnet just nu beter sig dåligt.
    Precis och att hon inte ens vågar (?) prata med sin sambo? Tror ifs att det kan bero på att dem inte känner varandra så väl ännu. En av nackdelarna när man flyttar ihop direkt innan man lärt känna varandra!
  • Anonym (nice)
    Anonym (Styvmorsa) skrev 2016-02-03 08:38:32 följande:

Min Styvmorsa var som som du. Låter det som. Hon är den mest korkade människa jag känner. Nu som vuxen kan jag inte lasta henne men det var ju inte direkt friskt att hon började gråta och rymde hemifrån vid konflikt.

Ajdå, låter jobbigt. Hur betedde sig din pappa när detta hände?

Ts - Hur går det för dig/er?
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-03 12:24:31 följande:

Ts:

Jag tycker att din sambo verkar vara rätt så naiv gällande sin dotters beteende mot dig plus att din sambo verkar ta dig för givet.

Jag tycker att du bör ta upp detta med din sambo.

Lite lustigt hur man kan uppfatta en ts så olika. Drömmer
    Du vill gärna beskylla pappan för allt möjligt, medan jag ser att ts skriver att pappan:

1 - inte ser/hör vad dottern säger till ts/gör mot ts

2 - Säger ifrån ordentligt till dottern och står på sig trots att dottern då tjurar

Jag anser att ts snarare bör rannsaka sitt eget agerande i första hand!
    Men självklart bör hon även försöka prata med sin sambo - både om hur hon uppfattar situationen med hans familj (han själv och dottern), men man kan också hoppas att de tillsammans beslutar sig för att lugna sig med gemensamma barn tills allt eventuellt börjar fungera i hemmet.
  • Anonym (nice)
    Anonym (nice) skrev 2016-02-03 14:28:36 följande:
    Lite lustigt hur man kan uppfatta en ts så olika. Drömmer
    Du vill gärna beskylla pappan för allt möjligt, medan jag ser att ts skriver att pappan:

1 - inte ser/hör vad dottern säger till ts/gör mot ts

2 - Säger ifrån ordentligt till dottern och står på sig trots att dottern då tjurar

Jag anser att ts snarare bör rannsaka sitt eget agerande i första hand!
    Men självklart bör hon även försöka prata med sin sambo - både om hur hon uppfattar situationen med hans familj (han själv och dottern), men man kan också hoppas att de tillsammans beslutar sig för att lugna sig med gemensamma barn tills allt eventuellt börjar fungera i hemmet.
    Tillägg:

Med punkt 2 menar jag att dottern inte alls verkar vara ouppfostrad, tvärtom - och hur ts kan ha minsta aning om hur det går till hos mamman övergår mitt förstånd? Men hon kanske har bott hemma hos mamman också?
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-03 14:35:56 följande:
    Jag personligen anser att pappan har störst skuld i sin dotters beteende mot henne.

Jag har svårt att tänka mig att allt dumt som hans dotter gör mot henne sker utan pappans vetskap.
    Ja jag har förstått att du inte LITAR PÅ DET TS SKRIVER!!!!

Varför ens skriva i denna tråd öht när inget av det ts skriver är sant enligt dig? Obestämd

Istället hittar du på en egen sanning som inte stämmer överens öht med vad ts har skrivit, gör då ofta såhär när du skriver i trådar här på fl? Måste ju bli väldigt märkligt om man gör så?!
  • Anonym (nice)
    Anonym (K) skrev 2016-02-03 15:36:52 följande:
    Ts har sagt till pappan att hon vill bli särbo men han vägrar det. I mina ögon tar ts sitt ansvar när hon vill bli särbo.

Men jag förstår att pappan inte vill bli avmed sin obetalda barnflicka! Hur bekvämt som helst att slippa lämna och hämta på fritids.
    Ja men pappan kan ju knappast tvinga ts att bo med honom. Det är bara för ts att flytta hem igen vilket vore det bästa för alla inblandade!

Bonusfamljer fungerar uppenbarligen inte för alla, detta är ett typexempel på när relationen inte fungerar! Trist, men sånt händer!
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-03 16:39:50 följande:
    Om du läser ts inlägg ordentligt framgår det att allt som dottern gör mot ts sker inte utan pappans vetskap!

Pappan vägrar att ta sitt ansvar gällande sin dotters beteende mot ts samt att han ser ts som sin hushållerska istället för sin jämlike.
    Det understrukna är något du faktiskt inte vet ett dugg om - bara något som DU har fantiserat ihop.

Det troligaste är att ts själv har föreslagit att hon kan lämna på fritids - alternativt att pappan har frågat och ts sagt ja till det.

Inget av detta tyder på att han skulle se ts som en hushållerska och inte en jämlike.

ALLA män jag har träffat sedan jag fått barn har velat engagera sig i mitt barn, inte för att jag har bett om det utan för att dem har velat ställa in sig hos mig. Precis så tror jag det har gått till i ts fall också!

Jag har aldrig sett någon av min partners som hushållerskor bara för att dem engagerat sig i barnet, hämtat eller lämnat på skolan etc.

Vore intressant om ts ville komma tillbaka och skriva i sin tråd?! 
Svar på tråden Hatar min bonus