Inlägg från: Anonym (Imbecill?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Imbecill?)

Hatar min bonus

Anonym (...) skrev 2016-02-01 17:52:36 följande:

Hur blir barnet misshandlat när ts drar sig undan? Laddsladdens placering var pappans beslut förstod jag det som.

För att få bo ihop med sin partner så behövde hon byta stad ja. Hennes sambo kunde inte flytta då barnets mamma fanns på den orten han befann sig i. Hur är det en vanföreställning?

Barnets känslor började inte med ts, som det tydligt framgår i trådstarten. Min gissning är att pappans oförmåga att tillgodose flickans behov och att guida henne i den nya familjesituationen, skapade känslor hos flickan som hon hade svårt att hantera och lät gå ut över bonusmamman. Utan stöttning och vägledning från honom så eskalerade givetvis situationen till det den är idag.

Så oavsett om ts väljer att avsluta relationen och flytta ut eller inte, så kvarstår det faktum att flickan behöver en pappa som är engagerad, intresserad, pedagogisk och inkännande.

Fast ingenstans i ts framgår det att ts sambo behöver vara hårdare med flickan hon säger ju själv att pappan står på sig och låter henne inte få sin vilja igenom hela tiden. Så även om pappan säger ifrån måste ts också kunna göra det. om hon kommunicerar bättre med honom så backar han säkert upp henne också.
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (hoja) skrev 2016-02-01 21:28:11 följande:

Det brukar bli fel när man försöker sätta gränser för andra. Däremot brukar det bli hur bra som helst när man sätter gränser för sig själv.

Några exempel på vad ts kan säga:

- Du får ladda paddan här i vårt rum men du får inte vara här. Du får komma och hämta den när den laddat klart. Jag kan ropa på dig när det är färdigladdat.

- Älskling, jag vill att vårt rum ska vara vårt rum. Jag behöver ha någonstans att dra mig undan och bara vara. Därför vill jag att vi köper "lisa" en egen laddare så att hon kan ladda paddan någon annanstans än i vårt sovrum.

- Du behöver inte äta mat du inte tycker om men du kan inte veta hur maten smakar innan du smakat på den. Nästa gång vill jag därför att du åtminstone smakar på den innan du bestämmer dig.

Ni säger ju i princip samma sak, vem av er ska ödmjuka sig först och erkänna det?
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-01 21:21:05 följande:

Fast jag tycker nog att det är pappans jobb att sätta gränserna i samråd med ts, som hon sedan kan upprätthålla när dottern och hon är ensamma. Utan uppbackning är ts tandlös. Särskilt då relationen fortfarande är relativt ny.

Ni säger också samma sak
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (hoja) skrev 2016-02-01 22:55:53 följande:

Jag? :)

Så agerar en mogen vuxen :)
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 00:07:54 följande:

Var skriver jag att jag tycker att ts sambo behöver bli hårdare med flickan?

I övrigt håller jag med dig.

Suck. Inte ordagrant men du verkar utgå ifrån att pappan brister i sin uppfostran, något som ts inte nämnt.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 08:17:24 följande:

Fortfarande så ligger inte problemet hos ts utan hos mannen som inte sätter ner foten angående sin dotters beteende mot ts!

Så länge mannen inte tar tag i det så spelar det ingen roll om ts flyttar ut eller bor kvar.

Så om han gör det och barnet börjar bete sig bra så slutar hon att hata barnet? Och sen kommer en ny period då barnet börjar bete sig dåligt och hon börjar hata det igen. För som du resonerar så är det ok att hata ett barn som beter sig dåligt. Blir det inte väldigt mycket toppar och dalar, dysfunktionellt?
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 00:02:27 följande:

Läs om - läs rätt

Och så agerar en omogen vuxen.
  • Anonym (Imbecill?)

Jag har personligen svårt att tro att ts inte har gjort något fel som lett till att dottern har problem med henne. Det finns många människor som sitter på internet och berättar saker så länge det är till deras egen fördel. Hade varit lättare att tro på henne om hon erkände sina dåliga sidor också och inte bara bonusens.

• Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 08:30:20 följande:

Jag tror inte att hon bokstavligen hatar hans dotter utan att hon hatar när dottern beter sig som hon gör!

Så länge hon inte har mannen på sin sida angående dotterns beteende fungerar det inte, då mannen är en av dotterns vårdnadshavare och har tillsammans med bio mamman huvudansvaret för dotterns uppfostran.

Du håller inte en vuxen ansvarig för dess känslor. Hon har tydligen så starka negativa känslor för barnet att hon inte vill bo med det. Ok du tycker det är ok att hata (som ts själv säger att hon gör) ett barn när det beter sig dåligt. Tror du att det slutar när barnet börjar bete sig bra? Och sen då när en trotsålder kommer, är det optimalt att vilja flytta igen då också? För enligt dig har ts inga problem med sina känslor. Är det inte bättre att hon arbetar med sina känslor? ingen annan än hon kan ju göra det. Alternativet är att börja hata barnet och sen vara ok med barnet om vartannat, tycker inte du det är lite destruktivt och dysfunktionellt? Vara redo att packa och dra när barnet beter sig dåligt. Borde man inte som vuxen förväntas kunna hantera sina känslor gentemot ett barn bättre än så? Barnsligt och dysfunktionellt beteende.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 08:36:41 följande:

Problemet ligger i att ts inte släpps in varken av bonusen eller av mannen att ta den rollen som du eftersträvar.

Mannen bör jobba med henne att få sitt barn att bete sig bra mot ts.

Nu pratar du ju om något helt annat än det jag skrev i mitt inlägg.
Svar på tråden Hatar min bonus