• Anonym (m)

Barnens rätt till pappa

ring familjerätten och fråga dem hur de ser på saken, innan ni bokar något möte. om barnen så uppenbart känner sig osäkra när de åker till pappa (troligen för att de inte vet när han tänker lämna tillbaka dem) lär ju det märkas. 
    Vårdnadstvist kanske inte går än, men familjerätten kan vara en start. Man har ju rätt att få ut skriftligt alla anteckningar de tar under mötena, det kan du sen visa en jurist om du går vidare. Det viktiga är väl att gå till botten med att detta oroar barnen och att de inte får kontakta dig osv. Kanske kan de på ett sånt samtal få honom inse att det han gör inte är bra för barnen 

Annars får väl du eller någon annan göra en orosanmälan

• Anonym (m)
    Anonym (Tess) skrev 2016-03-24 18:45:01 följande:

Han har kommit hit trots att familjerätten sade att vi inte skulle ha kontakt. Han har lämnat dem här på sin dag för han var tvungen att jobba. Varken jag eller dagis tycker att barnen mår bra ännu, även om det blivit lite bättre. De har nästan inga kläder kvar här då han inte lämnar tillbaks kläder, han har inte dykt upp på ett enda föräldramöte, barnen missar saker pga vi inte har någon kommunikation. Osv. Skulle inte säga att det fungerar bra alls

jag hoppas du noggrant noterar precis allt för jag antar ni har uppföljningsmöte efter den månaden? 
Svar på tråden Barnens rätt till pappa