• SpanskaBetis

Pappa i Sverige betalar ingen Underhållsbidrag och Jag och Flickorna kommer att flytta tonland. Vad händer med underhållstös vi får from FK

Hej!

Min underbar ex-man har ingen kontakt med hans döttrar (mina döttrar oxå) och han betalar inte heller någon underhållsbidrag. Vi bara får stöd från FK, 1500 kr varje månad.

Dessutom, har han sagt up sig som pappa och han ville inte ha vårdnåden. Så jag blev ensamvår havare.

Nu har jag tänkt att flytta till mitt hem land igen med flickorna. FK har sagt att de kommer inte att betala underhållsstöd, utan det måste vara den spanska FK som gör detta. Men i Spanien fins inte en sån bidrag. Vad händer då, fins ingen skyldighet från pappas sidan att betala lite stöd till sina barn? 

Underhållsstöd utomlands
  • Svar på tråden Pappa i Sverige betalar ingen Underhållsbidrag och Jag och Flickorna kommer att flytta tonland. Vad händer med underhållstös vi får from FK
  • nevermind

Det får du väl kolla med Spanien..?

Varför betalar inte pappan underhåll till Försäkringskassan? Bor han i Sverige?

• ymmmi

Flyttar man utomlands har man ingen rätt att få bidrag från Sverige.

Undrar med om nu pappan bor i Sverige så måste han betala underhåll.

Sedan har du väl rätt till 1573:- i underhåll per barn från FK som deras pappa får betala till FK.
    Även om han inte är vårdnadshavare.

Svar på tråden Pappa i Sverige betalar ingen Underhållsbidrag och Jag och Flickorna kommer att flytta tonland. Vad händer med underhållstös vi får from FK