• Kateve

Vad är eran favoritmat?

Vad är eran favoritmat?

• Svar på tråden Vad är eran favoritmat?
  • lövet2

Det beror på dagsformen, men det som alltid ligger på min topplista är köttbullar, sås och kokt potatis.

• flygrl

Finns så mycket gott så svårt välja ut det bästa. Beror ju också på när, var, hur. Men iaf kommer här några av mina favoriträtter :)

? Sushi & sashimi (sashimi kan också va rått fint kött istf fisk & skaldjur)

? En riktigt fin bit nöt eller lammkött som stekts till perfektion dvs. fin stekyta men gärna blodig inuti. Bra rödvinsås (reducerad till max!) & potatisgratäng till.

? En god fiskfilé som e varsamt stekt eller kokt så den e saftig och "skivig". Torskrygg eller lax e perfekt. Kokt potatis, Beurre blanc och nån god grönsak till, tex gröna ärter.

? Pollo asado dvs. knaperstekt och välkryddad kyckling Venezuelan style.

Ja jag älskar god mat!

• MadHatter

Min godaste vardagsrätt är dhal med yoghurt, chutney och naan. Skulle jag kunna äta nästan varje dag.

Ska jag äta på restaurang föredrar jag italienskt. Men det är nog för att jag är vegetarian och på italienska restauranger finns ofta en del som är "naturligt" vegetariskt. Inte ett "vegetariskt alternativ" på menyn utan mat som är gjord för att vara god och som råkar vara vegetarisk.

• Dumlekola

En sallad gjord på:

Mycket avokado, körsbärstomat, rödlök, röd spetspaprika (litegrann), champinjoner, sojabönor, purjolök, ruccola (mycket), isbergssallad (lite mindre), persilja, svartpeppar och flingsalt.

Mmmmm! Så jeffla GOTT!!!

• Aupendi

Älskar smörgåstårta (bara min hemmagjorda) kyckling i röd currysås, pasta med tonfisksås, wokad kyckling/nudlar/biff (gillar thaimat/kinamat väldigt mycket över lag), mango chutney-kyckling, en sub med kycklingbröst och chipotle-dressing, alltså, jag kan hålla på länge.
    Jag lagar mycket mat och äter ännu mer. Älskar god mat! Smakrikt och vällagat.

• Duckan

Finns mycket som är gott. Makens Biff Rydberg är alltid på min topplista. Går jag ut och äter så har jag de två sista gångerna fått in torskrygg med puré som har varit så gott att jag skrapat tallriken.
    Har också upptäckt "riktiga" tacos och det är fasen en liten explosion i munnen när de är gjorda med lite kärlek.

Svar på tråden Vad är eran favoritmat?