Inlägg från: Anonym (Flerbarnsmamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flerbarnsmamman)

Ännu en pojke, hur hantera mina känslor?

Vet du ts, jag har pojke pojke flicka pojke. Med andra pojken höll folk på precis sådär som du beskriver. Med 3an som var en flicka så blev alla överlyckliga, inkl jag själv. Och med fyran så visst jag ju att det var en pojke och rul bekräftade det, jag var ledsen för min dotters skull som inte fick en syster.. :O
    Helt knäpp! Men jag avslöjade inte bebisens kön för särskilt många innan han föddes just för att slippa alla dumma kommentarer.

Så, mitt råd är faktiskt att inte berätta. ;)

• Anonym (Flerbarnsmamman)
    Anonym (-) skrev 2016-01-31 22:19:28 följande:

Jag har också en pojke. Blev superglad när vi fick reda på att det var en pojke då jag alltid velat ha en pojke.

Min man vill ha ett till barn, men jag vill inte. Varför? - Jag är rädd att det blir en flicka. Jag vill inte ha en flicka. Jag vill inte att min son ska ha en lillasyster. Jag vill ge honom en lillebror.

Det har blivit så seriöst för mig detta, att jag hellre skippar ett till barn, än att chansa och eventuellt bli besviken.

Låter kanske skumt för vissa, men jag är glad att jag har denna insikten redan nu, så att jag inte blir på smällen och sedan ångrar mitt barn när jag väl har det hos mig.

Jag kan LOVA dig till 110% att man aldrig någonsin ångrar barnet när man väl har det i sin famn! Oavsett kön! :)
Svar på tråden Ännu en pojke, hur hantera mina känslor?