• Nattkatten

Det blir ingen bebis...

Har två barn i skolåldern med min man. Vi hade bägge ställt in oss på att det blir inga fler. Planerade för flytt från huset och in till stan om några år....Jag har precis fyllt 40.

Så plussade jag för 9 dagar sedan. Skulle nu vara i v 7. Denna graviditet var helt oplanerad, men jag blev så glad! Chockad men lycklig.

Så i lördags från ingenstans började jag blöda färskt blod. Kvällen innan hade vi sex för första gången sedan jag fick veta om graviditeten. Tänkte ett tag att det var det men sedan kom smärtan. Som mensvärk, i omgångar.

Nu känner jag mig alldeles tom. Utmattad. Hade hunnit ställa in mig på en till. Mammaledighet i höst. Berättat för min mamma som blev så glad, så glad.

Det skulle ju kanske gå att bli gravid igen men min man antyder att det inte är ett alternativ för hans del. Han känner sig för gammal.

Vill nånstans ställa tillbaka till all tacksamhet jag kände innan detta. Allt vi har. Men nu är det som om hjärnan bestämt sig för att det skulle bli en trea. Och alla grav.symtomen är kvar. Nån med ungefär samma erfarenheter? Missfall efter oplanerad graviditet och ändå en stor saknad och tomhet?

• Svar på tråden Det blir ingen bebis...
  • mammamattefru

Är du säker på missfall?

Hade blödning med klumpar när jag va gravid med nummer två.. var säker på missfall, men nog var hon kvar allt. Är nu 3 år :)

• Nattkatten

Nej man kan väl inte vara bombsäker, men det fortsätter rinna färskt blod, inga jättemängder utan lite mindre än vid mens och inga klumpar iofs. Men smärtan igår, det var ordentlig mensvärk. Vet inte annars vad det skulle kunna vara.

Hade du ont?

• Anonym (T)
    Nattkatten skrev 2016-02-01 09:19:20 följande:

Nej man kan väl inte vara bombsäker, men det fortsätter rinna färskt blod, inga jättemängder utan lite mindre än vid mens och inga klumpar iofs. Men smärtan igår, det var ordentlig mensvärk. Vet inte annars vad det skulle kunna vara.

Hade du ont?

Har du kollat så graviditeten ligger i livmodern och inte nån annanstans?

Smärta kan tyda på att det ligger fel och om det inte kommer klumpar men blod kan tyda på att det sitter fast

Eller så är det vanligt missfall som inte kommit igång

Eller så är det okej! Moderkaka som ligger lågt just nu kanske?
  • mammamattefru

Ja jag hade ont.. jätteknepigt.. :/ ring till gyn, säg att du är jätteorolig och har ont.. så får du säkert komma in så Du kan veta säkert.

• Nattkatten

Tack för era svar. Jo ett utomkvedshavandeskap skulle det ju kunna vara men nu gör det mindre ont idag. Hade det varit enklare att kolla upp hade jag gjort det, kommer söka om jag får mer ont igen...igår kändes det mest på ena sidan så då funderade jag också på utomkveds.

Nu ligger jag och fryser och har ont i brösten och mår lite illa. Men att grav skulle vara kvar känns inte troligt efter allt detta. Rött blod nästan som mens och smärta känns illavarslande.

• Nattkatten

Men mammamattefru det låter ju som du hade iofs...

Men tänker att det kan inte vara vanligt, sån tur har nog inte jag...

• mammamattefru

Det låter likadant.. var helt säker..

Kollade upp det efter en vecka på gyn eftersom jag fortfarande hade kvar alla gravsymtom..

Det är ovissheten som är värst, att inte vara säker, tänka och älta...

Jag tycker absolut du ska försöka få till en tid

• Nattkatten

Tack snälla! Får se hur det utvecklar sig. Nej det är ju denna ovisshet, är inte kul! Tar på psyket. Orkar inte gå ut med hunden ens, känner mig så trött. Vill inte anstränga mig för mycket heller så länge det smådroppar blod då och då.

• Nattkatten

Fick mer ont i magen för en stund sedan och nu när jag var på toa kom det klumpar också. Känner mig så ledsen. Tänk att man planerar om hela sitt liv så snabbt efter ett graviditetsveckor och nu behöver jag tänka om igen...

Egentligen var jag helt inställd på att det var kört men hoppet har man ju kvar ändå så länge inget är helt säkert....

• Anonym (Missfallsmamman)
    Nattkatten skrev 2016-02-01 14:37:17 följande:

Fick mer ont i magen för en stund sedan och nu när jag var på toa kom det klumpar också. Känner mig så ledsen. Tänk att man planerar om hela sitt liv så snabbt efter ett graviditetsveckor och nu behöver jag tänka om igen...

Egentligen var jag helt inställd på att det var kört men hoppet har man ju kvar ändå så länge inget är helt säkert....

Lider med dig <3
    Vet precis hur det känns.....
    Tyvärr tycker jag att det låter som missfall :/
    Ledsen att behöva skriva det men med min egen erfarenhet på över 20 missfall så skulle jag om det var mig det hände vara övertygad om det man allra helst inte vill :/

Jag tror män har svårt att förstå....dom väntar inte barnet och därav är det svårt för dem att sätta sig in i det eftersom det inte ens syns utanpå :/

Vi hade gett upp och min man ansåg att han började bli för gammal,men så blev jag oplanerat gravid förra våren,det gick åt skogen och han sa då att NEJ vi gör inga nya försök....min värld rasade!!!

Men så slog det mig att det inte hjälper att jag går runt och är ledsen....jag måste ju prata med honom,helt seriöst och förklara hur det känns när man blir gravid,vad som händer i kroppen och hur en kvinna från dag ett känner....

Så det var de jag gjorde och han fick en helt annan syn på det hela :)

Jag blev åter gravid 2 ggr förra året men även dem gick åt skogen....nu är jag gravid igen men börjar misstänka det värsta eftersom alla symptom avtagit :/

Men mitt råd är att du väljer ut ett bra tillfälle,när ni båda är stabila utvilade och "glada" och så pratar ni igenom detta....förklara sakligt hur du känner och håll er på mattan,inte bli arg utan håll tungan rätt i munnen ;)

Sen låter du honom fundera ett par dagar och så pratar ni igen <3

Massor av kramar till dig <3

Svar på tråden Det blir ingen bebis...