Så himla trött...
Hej, jag håller på med min 11:e ivf och gjorde ägguttag idag. Jag försöker få ett tredje barn. Fick en dotter på första försöket, en son på 6:e försöket (totalt 7:e) och sedan är jag nu på försök 4 (totalt 11). Jag blev gravid på försök 2 denna gång, men det blev inget barn (en annan historia). Att ta sprutor kan ju vara jobbigt men du kan gå hjälp av kliniken också men det är då mycket enklare att ta hemma i lugn och ro. Jag har nu tagit över 150 sprutor på mig själv. Dels är nålen tunn, dels vänjer du dig och kanske till och med känner dig stolt över att du klarar det, med all rätt.
Det jag gör är att jag tar ett stadigt tag i magen så att jag får en bulle, sedan nyper jag åt hårt, då känns nypet hårdare än sticket och det är lite psykologiskt lättare att tänka sig nypkänsla än stickkänsla. Du klarar det! Det är värt det och det kommer gå bra! Lycka till!
Just det äggplocket, precis som det står skrivet ovan och dagen efter känns ingenting. Jag tar lugnande Stesolid på morgonen innan uttag. Man får kolla på skärmen när de plockar äggen vilket jag tycker är bra, då har man lite mer koll och är med, det är intressant. Igen lycka till, det är orättvist att en del bara blir gravida hux flux, men vi kan också med hjälp, se målet framför dig så är resan lättare.