• Anonym (Orolig)

Slem och gaser, orsak?

Har haft enorma magproblem i form av smärta i nedre magen, och har gjort koloskopi, gastroskopi, ultraljud övre buk, lämnat blodprover och avföringsprover. Och gjort titthålsoperation. Allt sett bra ut.

Toabesök oftast dagligen efter frukost, och är antingen normal eller också hård. Är mer vanligt att jag bajsar små kulor än stora korvar.

I förrgår fick jag tömma mig ganska rejält, igår kom det väldigt lite och jag var hård. Och så kom idag och därav min undran.

Vakna med ett annorlunda bubbel i magen och gick på toa. Väl där kom massor av gaser och det lät som blöta fisar, som det kan vara vid magsjuka. Men det som kom ut var slem. Gulgrått slem som delvis påminde om skum. Detta har aldrig hänt mig.

Fick efter detta besök snabbt in igen och då kom först mycket gaser och sedan fick jag krysta ut lite bajs. Och det som kom ut var som små harlortar som sjönk.

Har ont i nedre magen. Ingen feber.

Vad beror slemmet på?

Farligt?

• Svar på tråden Slem och gaser, orsak?
  • Anonym (Orolig)

Har som grym mensvärk i nedre magen samt att det gör riktigt ont i nedre ryggen på höger sida.

• Anonym (Orolig)

Två toabesök till. Andra vändan kom det som lite större kulor som sjönk, och tredje vändan var det mer normala korvar som sjönk.

Har ont i nedre magen och ryggslutet. Ingen feber. Men som sagt väldigt ont.

• Jesper f

Hej, tycker det låter som om du har tarm inflammation i tjocktarmen. Ring din VC och be att få en tidakut, så doktor får klämma på din mage och känna.

• Anonym (Orolig)

Ska till läkaren nästa onsdag.

Har inte behövt på toa mer men har ont, känner mig öm i nedre magen, trött.

• Anonym (Orolig)

Magen fortsätter vara konstig.

Jag bajsar som större runda kulor och det syns slem i dem. Ingen diarre. Utan hårda. Ringde 1177 och hon där sa att det inte var stopp i magen då det som kommer ut är i hårda kulor. Men jag var hård i magen. Skulle dricka mycket. Att det var slem kunde hon inte förklara.

Gjort det men det blir inte bättre.,

Svar på tråden Slem och gaser, orsak?