Inlägg från: Anonym (Mjo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mjo)

Bröllop - Byxor till klädkod kavaj

Whitehorse1979 skrev 2016-02-02 10:56:20 följande:

Kan du inte byta om sen?

Inne kan du väl ha ett par snyggare skor t.ex. ballerinor?

Jag tycker inte att man ska strunta i klädkoder, det är nonchalant.

Fast jag tycker inte att det är nonchalant om tex höggravida eller folk med sjukdom eller handikapp inte klarar av att hålla klädkoden. De flesta har nog förståelse, speciellt om man kanske hör av sig och frågar..
  • Anonym (Mjo)
    Whitehorse1979 skrev 2016-02-02 11:41:08 följande:

Det finns kläder för alla sorters människor.

Klänningar finns till gravida och ammande.

Jag har själv använt det :)

Men visst ringer ts och får ett OK då är det OK, inte annars.

Jag hade jättesvårt att hitta fina gravidkläder, alla ser vi olika ut.. (För stora bröst och svullna anklar, hade aldrig velat gå i knälång klänning)Jag skulle aldrig kräva sådant av mina vänner och bekanta ifall de har något "problem" som gör det svårt att hitta kläder/känna sig bekväm. Kanske har jag lite för många vänner som tex saknar ben eller har olika svårigheter, inte vet jag.. :D
  • Anonym (Mjo)
    cupcakemom skrev 2016-02-03 14:02:48 följande:

Jag tycker det är jättefint och kan inte se att färg skulle göra det bättre och då är jag ändå någon som gillar färg... Men tycker inte färg passar till klänningen.. Du kan även ha tjockare strumpbyxor om det känns bättre men inte leggings... Utan då hellre typ ullstrumpbyxa där man ändå kan se benen lite genom...

"Täckande" svarta strumpbyxor brukar man ha på begravningar..
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (Ts) skrev 2016-02-03 13:57:36 följande:

Hörrni. Jag har typ 3 timmar på mig att fixa outfiten. Kommer inte kunna starta helt från grunden. Klänningen är ljusare grå än på bilden. Så jag får inte riktigt begravningsvibbar faktiskt. Någon annan färg än svart på toppen jag ska fixa känns svår att matcha med den grå svarta klänningen. Men ni får gärna ge förslag? Och färgade strumpbyxor? Bör inte det lite clownvarning? Jag tycker iaf att det är svårt att få in färg här utan att det ska bli galet. Men jag är iofs väldigt restriktiv med färger över lag, så det är kanske det som håller mig tillbaka.

Jag tänkte bara på strumpbyxorna, man brukar ha täckande strumpbyxor på begravningar.. Ha ett par tunnare "vanliga" nylonstrumpor, om så svarta, och inte så grova skor inomhus så blir det jättebra! Det var ju "kavaj" som klädkod..
Svar på tråden Bröllop - Byxor till klädkod kavaj