Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Bröllop - Byxor till klädkod kavaj

Alltså jag tror ju inte att övriga gäster står i finklänning och en tunn yllekappa när det är -15 grader ute. Självklart kommer du att få se täckbyxor, skoteroveraller,  kanske pjäxor och annat lämpligt för vädret. 

eller hur? 

Så klädkoden gäller ju för inomhus givetvis och självklart finns det toalett du kan byta om på och det kommer nog flera gäster att göra också, tror du inte? 

Även om du är gravid skulle jag inte välja jeans utan försök satsa på att klä dig så fint du kan utan att behöva göra avkall på din gravida mage. Ballerinaskor innomhus är väl en bra sak eller ett par fina rena sneakers? 

• Fjäril kär

Den första klänningen med fina skor och färgglada accessoarer.

Jag skulle inte gå på bröllop i vardagskläder (bild 2) . Där skulle du nog också känna dig lite underklädd om de andra gästerna ändå har kavajer, kjolar och fina klänningar.

• Fjäril kär
    Anonym (Ts) skrev 2016-02-02 21:31:10 följande:

Något sånt här kanske? Behöver skaffa en ny bolero , men fotade med en gammal för att se på ett ungefär. Kan jag ha dessa skor? Syns dåligt på bilden men det är ett par nättare stövlar med liten klack, ganska korta skaft. Om jag ska ha svarta strumpbyxor så känns inte ballerinaskor aktuellt. Kan jag välja fritt mellan genomskinliga svarta strumbyxor och tjockare leggings? Leggings känns ju lite vardagligt, men samtidigt passande för årstid och klimat.

Genomskinliga svarta strumpbyxor är att föredra. Skorna funkar fint.
Svar på tråden Bröllop - Byxor till klädkod kavaj