• DreamBear

Springmask - har panik!!

Dottern har klagat för ont i snippan en tid men vi har inte hittat någon förklaring, kollat efter mask men inte sett några. Tills idag.

Hon bajsade och kissade i pottan, och du såg jag två smala maskar (vita och ca 0,5-1 cm långa) som simmade runt i kisset.

Alltså jag har panik! Mask! Så himla obehagligt!

Dottern är 4 år och syskonet är 2 år. Och de kan inte svälja tabletter så jag ska ringa läkaren imorgon.

Men hur gör jag? Ska jag toksanera ALLT? Leksaker, nallar, kläder, mm?

Kan maskarna ha tagit sig in i garderober? Lådor? Vad städar jag med? Vanlig Ajax? Desinfektionsmedel?

Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Springmask - har panik!!
  • DreamBear

Ingen tvekan om attvi alla bör behandlas, mannen kom precis och berättade att han sett mask i sin avföring också

• DreamBear

Googlat fram att det finns flytande medicin för de som inte kan svälja, Vermox. Så jag ska ringa läkaren idag och be om det. Vet att mina har jättesvårt att svälja tabletter och även krossade.

• DreamBear

[quote=76297597][quote-nick]sisak skrev 2016-02-03 07:20:50 följande:[/quote-nick]Du kunde inte googlat från början istället för att ha startat en tråd här? Du fick nämligen ett första svar av en annan redan 8 min efter din trådstart som skrev att det även fanns en flytande medicin som heter vermox. Idag skriver du att du googlat på det, hallå yxskaft. Skriv inte att du tacksamt tar emot tips och råd om du inte ens läser dom.[/

Läste du mitt inlägg? Skrev nämligen redan där att jag skulle ringa läkare idag då mina inte kan svälja tabletter. Alltså jag hade redan googlat fram detta. Det jag undrade i min tråd var hur jag hanterar det runtomkring. Vad städar jag med exempelvis.

Läs innan du kommenterar!

• DreamBear
    sisak skrev 2016-02-03 13:08:02 följande:

Är du helt efterbliven? Du ringde läkaren idag ju. Du hade alltså redan fått ett svar här i din tråd 8min efter du postade dina frågor och bl.a. ang medicinen av en som googlade åt dig. Grattis, du lyckades själv googla fram svaret dagen efter. Google kan du ju prioritera nästa gång istället för att starta en tråd och ringa en läkare.

Jag ringde läkaren eftersom vermox är receptbelagt. Jag googlade fram detta innan jag startade tråden. Jag förtydligade att jag redan googlat fram vermox och att jag skulle kontakta läkaren. Det jag önskade var råd kring hur man ska städa, tvätta mm
  • DreamBear

Vi har nu alla svalt en dos flytande vermox. Smaka banan och gick ned hos barnen utan problem.

Har städat sovrum och badrum, bytt sängkläder och tvättat en massa maskiner med tvätt. Lär väl bli vår vardag ett tag nu Läkaren sa att vi skulle börja dagen med en dusch och då främst skölja kring ändtarmen och underliv.

Hon nämnde även att springmask gärna kryper in i snippan och kan ge besvär. Usch Måtte vi bli av med dessa otäckingar nu.

Svar på tråden Springmask - har panik!!