Springmask - har panik!!
De lever bara i avföringen, ingen annanstans men byt sänglakan ofta trots det.
De lever bara i avföringen, ingen annanstans men byt sänglakan ofta trots det.
När jag var liten fick jag mask i magen efter att ha ätit snö, så tvätta och sprita händerna och klipp naglarna för äggen kan sitta där med om man har otur. Inga fingrar i munnen! Då får man i sig äggen och de kläcks sen i tarmen.
Googlat fram att det finns flytande medicin för de som inte kan svälja, Vermox. Så jag ska ringa läkaren idag och be om det. Vet att mina har jättesvårt att svälja tabletter och även krossade.
[quote=76297597][quote-nick]sisak skrev 2016-02-03 07:20:50 följande:[/quote-nick]Du kunde inte googlat från början istället för att ha startat en tråd här? Du fick nämligen ett första svar av en annan redan 8 min efter din trådstart som skrev att det även fanns en flytande medicin som heter vermox. Idag skriver du att du googlat på det, hallå yxskaft. Skriv inte att du tacksamt tar emot tips och råd om du inte ens läser dom.[/
Läste du mitt inlägg? Skrev nämligen redan där att jag skulle ringa läkare idag då mina inte kan svälja tabletter. Alltså jag hade redan googlat fram detta. Det jag undrade i min tråd var hur jag hanterar det runtomkring. Vad städar jag med exempelvis.
Läs innan du kommenterar!