• Anonym (Osa)

vet inte folk vad O.S.A betyder?

Läser en tråd om en som ska ha kalas där föräldern skrivit i inbjudan att man ska osa innan ett visst datum, men att nästan ingen hört av sig. Av svaren trådstartaren fått verkar många inte förstå vad som menas med osa.

Jag gifte mig för ett par år sedan och även där fick jag ringa och jaga en del människor för att få svar på om de skulle komma eller inte och svaret jag fick från flera var att de trodde att de enbart skulle höra av sig om de inte kunde komma.

I min värld så är innebörden av "osa" något som man vet. Allmänbildning. Men uppenbarligen är det många som inte vet vad det betyder.

Så min fråga är:
    Vet du vad osa betyder?
    Om inte, vad trodde du att det betydde?
    Skriv gärna hur gammal du är. Intressant att veta om okunskapen har något med ålder att göra.

• Svar på tråden vet inte folk vad O.S.A betyder?
  • Anonym (Piri-piri)

Ja, jag vet vad det betyder. Är 40 år.

• Anonym (Haha 83:a)

Bra idé!!

Född 1983 vet självklart vad det betyder

• Anonym (T)

Jag vet vad osa betyder.

36 år.

(Jag skulle aldrig ringa och jaga folk. Svarar de inte i tid får de skylla sig själva . )

• Anonym (-)

38 år och vet vad det betyder. Däremot brukar jag nästan aldrig svara förrän på den angivna dagen, dvs för mig har det fått innebörden "svara denna dag" (vet att det inte är så det "ska" användas).

• fjanten

Jag är 21 och vet att osa betyder att jag ska svara på om jag kommer komma på ett event eller inte - och att detta svar ska komma innan ett visst datum. Däremot vet jag inte vad osa är förkortningen av?

• Anonym (Maja)

38 år och vet vad det betyder.

Svar på tråden vet inte folk vad O.S.A betyder?